ایتنا - جک دورسی مدیر ارشد اجرایی توئیتر تمام تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی را ممنوع کرده است.
توئیتر در واکنش به افزایش نگرانیها درباره گسترش اطلاعات اشتباه در سراسر رسانههای جمعی، تمام تبلیغات سیاسی در سرویس خود را ممنوع کرده است.
به گزارش ایتنا از مهر، این اقدام توئیتر با سیاست فیسبوک که همچنان از تبلیغات سیاسی (حتی تبلیغات اشتباه) پشتیبانی میکند، در تضاد است.
جک دورسی مدیر ارشد اجرایی توئیتر در مجموعهای از پیامهای توئیتری این اخبار را اعلام کرد.
او در این باره نوشت: هرچند آگهیهای اینترنتی قدرت تاثیرگذاری زیادی دارد، اما این قدرت ریسکهای زیادی در حوزه سیاست دارد. در این حوزه از آگهیها برای تاثیرگذاری روی رای افراد استفاده میشود که به نوبه خود در زندگی میلیونها نفر نقش مهمی دارد.
این در حالی است که فیسبوک نیز به این اقدام توئیتر واکنش نشان داد. مارک زاکربرگ در کنفرانس مربوط به درآمدهای شرکت در این باره گفت: مطالب سیاسی اهمیت زیادی دارند.
زاکربرگ از تصمیم شرکت خود برای کنترل نکردن تبلیغات سیاسی دفاع کرد و گفت: این تصمیم با انگیزه مالی انجام نشده است، زیرا درآمد حاصل از تبلیغات سیاسی کمتر از نیم درصد درآمد کل شرکت است.
از سوی دیگر مدیر برنامه انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا نیز به این سیاست توئیتر حمله کرد و آن را تصمیم احمقانه ای خواند.
این در حالی است که توئیتر نیز اعلام کرده است درآمد حاصل از تبلیغات سیاسی بخش اندکی از کل درآمد این شرکت است.