ایتنا - شبکه اجتماعی یوتیوب از این پس تولیدکنندگان محتوا را ملزم میکند تا به طور واضح مشخص کنند محتوای آنها به کودکان تعلق دارد یا خیر.
تولید کنندگان محتوا در یوتیوب باید مشخص کنند هدف آنها کودکان هستند یا خیر. در صورتی که هدف ویدئو کودکان باشد، یوتیوب تبلیغات هدفمند در آنها را حذف میکند.
یوتیوب پس از مشخص شدن محتوای مذکور، تبلیغات در ویدئوها که هدف آنها کودکان است را حذف میکند. هدف این شبکه اجتماعی از اقدام مذکور پیروی از قوانین نظارت بر جمع آوری اطلاعات در خصوص کودکان است.
به گزارش ایتنا از مهر، چندی قبل یوتیوب متهم شد با انتشار تبلیغات هدفمند در کانالهای محبوب کودکان، قانون حفاظت از اطلاعات کودکان در آمریکا را زیر پا میگذارد.
این شکایت در خارج از دادگاه باپرداخت ۱۷۰ میلیون دلار جریمه و شرایطی خاص تسویه شد.
اقدامات مذکور نیز جهت همخوانی با شرایط تسویه انجام شده اند. براساس شرایط تسویه، یوتیوب اجازه ندارد الگوریتمهای تبلیغاتی هدفمند خود را برای کودکان کمتر از ۱۳ سال اجرا کند.