ایتنا - فرانسه در روز جمعه گوگل را 150 میلیون یورو (168 میلیون دلار) به خاطر سوء استفاده از قدرتش در برخورد با تبلیغات کنندگان جریمه کرد و اعلام کرد این شرکت قوانین مبهمی دارد و آنها را به خواست خود تغییر میدهد.
فرانسه گوگل را ۱۵۰ میلیون یورو (۱۶۸ میلیون دلار) به خاطر سوء استفاده از قدرتش در برخورد با تبلیغات کنندگان جریمه کرد و اعلام کرد این شرکت قوانین مبهمی دارد و آنها را به خواست خود تغییر میدهد.
به گزارش ایتنا از تسنیم، روزبهروز بازرسیها در مورد فعالیتهای تجاری شرکت گوگل در دو طرف اقیانوس اطلس افزایش مییابد. گوگل اعلام کرد که درخواست استیناف میدهد.
تحقیقات فرانسه که به دنبال شکایت شرکت فرانسوی گیبمدیا آغاز شده بود، چهار سال طول کشید. این شرکت یک سری از وب سایتهای ارائه دهنده پیش بینی وضع هوا، اطلاعات شرکتی و کتابهای راهنما را مدیریت میکند.
گیبمدیا گوگل را متهم به بستن حساب «گوگل ادز» آن بدون اطلاع قبلی کرده است. هیئت نظارتی فرانسه اعلام کرد گوگل با تغییر اختیاری قوانین خود از قدرت خود در بازار سوء استفاده کرده است.
فرانسه اعلام کرد گوگل در مورد تعیین قوانین «گوگل ادز» قابل پیشبینی و هدفمند نیست. گوگل با دارا بودن حدود 90 درصد سهم بازار در تجارت آنلاین، مسئولیت دارد دسترسی عادلانهای به گوگل ادز فراهم کند.
«یکی از بزرگترین اصول قانون رقابت این است که قدرت زیاد مسئولیت زیاد هم به دنبال دارد».
گوگل اعلام کرد دلیل بستن حساب گیبمدیا این بوده که این شرکت برای وبسایتهایی تبلیغ می کرده که مردم را فریب میدادند برای خدماتی که صورت حسابهای نا مشخصی دارند پرداخت داشته باشند.
گوگل طی بیانیهای اعلام کرد:« ما این نوع تبلیغات را در سیستم خود نمیخواهیم بنابراین حساب گیبمدیا را بستیم و درآمد تبلیغاتی آن را برای حفاظت از مشتریان از دست دادیم».
هیئت نظارت بر حفاظت اطلاعات فرانسه در ژانویه گوگل را 50 میلیون یورو برای نقض قوانین حریم خصوصی آنلاین اتحادیه اروپا جریمه کرده بود.