ذخیره و سازمان دهی جستجوهای کاربران توسط قابلیت جدید گوگل
ایتنا- گوگل قابلیت جدیدی را تحت عنوان کالکشنز ارائه داده است که کاربران بر اساس آن میتوانند جستجوهای قبلی خود را بهصورت سازماندهی شده در اختیار داشته باشند.
گوگل قابلیت جدیدی را تحت عنوان کالکشنز ارائه داده است که کاربران بر اساس آن میتوانند جستجوهای قبلی خود را بهصورت سازماندهی شده در اختیار داشته باشند.
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وبسایت خبری تحلیلی engadget، ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که مورد خاصی را در اینترنت جستجو کردهاید اما نتیجه به دست آمده را ذخیره نکردید. همانطور که میدانید فرایند یافتن موارد جستجوهای قبلی در گوگل بسیار کسلکننده است.
با این حال به نظر میرسد که گوگل به این مشکل پی برده است و قابلیت جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدی را معرفی کرده است که میتواند به این امر کمک بزرگی بکند.
این قابلیت که کالکشنز (Collections) نام دارد صفحات مشابهی که قبلا مشاهده کردهاید را در بخشی به نام جستجو ذخیره میکند.
به این ترتیب شما میتوانید کالکشن های مختلف را برای خودتان ذخیره کنید و در آینده هر زمان که بخواهید بهراحتی به آن سایتها دسترسی پیدا کنید.
کالکشن های پیشنهادی مختلف گوگل بر اساس فعالیتهایی مانند آشپزی، خرید کردن و سرگرمیها است. به این ترتیب ردیابی دستور غذایی که درگذشته ذخیره کردهاید یا فهرستی که برای خرید تنظیم کردهاید برایتان آسانتر خواهد بود.
البته زمانی که شما یک کالکشن را ذخیره میکنید، گوگل با استفاده از هوش مصنوعی وبسایتها، تصاویر، محصولات یا جستجوهای مشابه با آن را به شما پیشنهاد میدهد. شما میتوانید با کلیک روی گزینه «یافتن بیشتر» در یک کالکشن به این پیشنهادها دسترسی داشته باشید.
علاوه بر این شما میتوانید کالکشن های مختلف خودتان را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید.
این قابلیت جدیدی بر اساس کارتهای فعالیتی ساخته شده است که گوگل در سال 2018 معرفی کرد.
گوگل در آن زمان اعلان کرد که پیشنهادهای مبتنی بر هوش مصنوعی در دهههای پیش رو نحوه استفاده ما از اینترنت را با تفاوتهای چشمگیری روبرو میکند.
این قابلیت در موارد بسیار زیادی مفید است اما دانستن بیشازحد گوگل در رابطه با عادتهای جستجوی شما برای بسیاری از افراد حس ناامنی زیادی به بار میآورد. این قابلیت هماکنون روی نرمافزار گوگل وبسایت جستجوی این کمپانی فعال است.