ایتنا - طبق گزارشی جدید بازه اختلال در سرویس رسانی شرکتها و سازمانها به دلیل حملات سایبری نسبت گذشته بیشتر شده و علاوه بر آن باج درخواستی مجرمان سایبری نیز بیشتر شده است.
طبق گزارشی جدید بازه اختلال در سرویس رسانی شرکتها و سازمانها به دلیل حملات سایبری نسبت گذشته بیشتر شده و علاوه بر آن باج درخواستی مجرمان سایبری نیز بیشتر شده است.
طبق گزارشی جدید حملات بدافزاری اختلالات بیشتری ایجاد میکنند و مدت زمان اختلال در سرویسرسانی سازمانهای قربانی این حملات در حال افزایش است.
به گزارش ایتنا از مهر، حمله باجافزاری به طور متوسط ۱۶.۲ روز اختلال در سرویسرسانی ایجاد میکند. این در حالی است که در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ میلادی، این شاخص ۱۲.۱ روز بود.
افزایش مدت زمان امتداد اختلال در سرویس رسانی به دلیل ازدیاد تعداد حملات سایبری علیه شرکتها است. زیرا شرکتها باید چند هفته صرف ترمیم و بازیابی سیستمهای خود کنند.
بیل سیگل مدیر ارشد اجرایی Coveware در این باره میگوید: شرکتها باید گستره فرایندهای ترمیم و بازیابی سرویسها هنگام حمله سایبری را درک کنند. برقراری دوباره اتصال و ذخیره حجم انبوهی از اطلاعات وقتگیر است. این پروژهای بزرگ است و باید فراتر از بحث و گمانهزنی اقداماتی انجام داد.
همچنین این گزارش اشاره میکند تقاضای باج از سوی مجرمان سایبری نیز در حال افزایش است. این درحالی است که متوسط مبلغ باج نیز طی چندماه اخیر در فضای سایبری ۲ برابر شده است. طبق آمار بین جولای تا سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی متوسط باج درخواستی مجرمان سایبری ۴۱هزار و ۱۹۸ دلار بود. اما در بازه اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۹، این رقم به ۸۴ هزار و ۱۱۶ دلار رسیده است.