ایتنا - افراد سودجو با سواستفاده از شکافی در سیستم ثبت نقد درباره یک کالا در وب سایت « ای.بی» مشتریان را فریب دادهاند.
یک سازمان حمایت از مشتریان ادعا میکند شکافی در سیستم ثبت نقد وب سایت «ای.بی» به فروشندگان کالاهای بیکیفیت اجازه میدهد نقدهای مثبت را به کالاهایشان بچسبانند و مشتریان را فریب دهند.
به گزارش ایتنا از مهر، گروه حمایت از مصرف کننده ادعا میکند فروشندگان کالاها در این وب سایت می توانند با استفاده از سیستم ثبت نقد درباره کالاها، یک نقد خوب را به محصولی با کیفیت پایین بچسبانند.
هنگامیکه کالاها برای فروش در وب سایت ای.بی عرضه می شوند، ID کالا اطلاعات مرتبط با آن را از مخزن اصلی اطلاعات دریافت میکند تا فرایند فهرست بندی و همچنین نقد و اظهار نظر درباره آن تسهیل شود.
در نتیجه نقدهای مربوط به تمام فهرستبندیهای کالاهای مشابه بدون در نظر گرفتن فروشنده یا شرایط محصول، به اشتراک گذاشته میشود.
این بدان معنا است که فروشنده یک کالای نامرغوب می تواند نقدهای مثبت از کالاهای محبوب شرکتهایی مانند اپل و سامسونگ را به محصولات تقلبی خود بچسباند. به این ترتیب مشتریان گمراه میشوند.
این سازمان اکنون از مقامات دولتی خواسته تا وبسایتهایی مانند ای.بی را مجبور کنند برای جلوگیری از این روند اقداماتی انجام دهند.