مهمترین دلایلی که کاربران به تعمیرگاههای موبایل مراجعه میکنند!
ایتنا - نتایج یک بررسی نشان میدهد 71 درصد از موارد آسیب دیدن گوشیهای هوشمند ناشی از سقوط ناگهانی آنها به علت بیدقتی و شکستن صفحه نمایشگر است.
تحقیقات موسسه OnsiteGo در مورد مهمترین علل مراجعه کاربران گوشیهای هوشمند به تعمیرگاهها نشان میدهد، بیتوجهی در حفاظت از گوشیها و سقوط ناگهانی آنها بر روی سطوح سخت موجب شکستن نمایشگر تلفنهای همراه میشود و در ۷۱ درصد از موارد کاربران به همین علت به تعمیرگاههای گوشی مراجعه میکنند.
به گزارش ایتنا از فارس، روشن نشدن و بالا نیامدن سیستم عامل گوشی عامل ۸ درصد دیگر از مراجعات است. آسیبهای سختافزاری دیگر موجب ۶ درصد مراجعات و نفوذ آب به گوشی باعث ۳ درصد دیگر از مراجعات میشود. در مجموع تنها دو درصد از افراد به خاطر مشکلات نرمافزاری و شارژ گوشی به تعمیرگاهها مراجعه میکنند. در بسیاری از موارد بیدقتی افراد و نصب نرمافزارهای ثالث تایید نشده بر روی گوشیها به آنها آسیب میزند و عملکرد تلفنهای همراه را مختل میکند که افراد باید به این موضوع هم دقت کنند.
همین بررسی حاکیست تعمیر یا تعویض نمایشگرهای گوشیها در ۷۷ درصد از موارد ممکن است. اما تعمیر مادربرد آسیب دیده تنها در ۱۴ درصد از موارد و حل مشکل باتری یا دوربین فقط در ۴ و ۳ درصد از موارد امکانپذیر است.