کرونا موجب ایجاد ضرورت برای فناوری پرداخت غیرلمسی شده است
ایتنا – شرایط ویژه انتقال ویروس کرونا موجب شده است که شرکتهای فناوری مختلفی به سراغ ایجاد ساختارهای جدید برای پرداخت بروند، ساختارهایی که بر روی ارائه خدمات بدون نیاز به لمس تجهیزات تمرکز دارند.
شرایط ویژه انتقال ویروس کرونا موجب شده است که شرکتهای فناوری مختلفی به سراغ ایجاد ساختارهای جدید برای پرداخت بروند، ساختارهایی که بر روی ارائه خدمات بدون نیاز به لمس تجهیزات تمرکز دارند.
به گزارش ایتنا و به نقل از cnet، در طول چند سال اخیر شرکتهای بزرگی به سراغ ارائه خدمات پرداخت غیرلمسی رفته بودند و فناوریهایی مانند ساختار پرداخت اپل پی و غیره نیز در این زمینه توفیق داشتند ولی نکته مهم این است که امروزه این امر دیگر یک فناوری لوکس و مدرن نیست بلکه یک ضرورت بزرگ به حساب میآید.
نخستین شرکتی که در دوران کرونا به فناوری پرداخت غیرلمسی روی آورد، آمازون بود که در بستههای تحویلی خود به کمک پهپاد چنین فناوریای را به کار گرفت.
دیگر نام بزرگی که به سراغ پیادهسازی فناوری پرداخت غیرلمسی رفته است، رستورانهای زنجیرهای برگر کینگ هستند. این رستورانها در در سیستم خرید برای خودروهای خود به سراغ عرضه کردن این نوع فرناوری رفته است.
یک فروشگاه زنجیرهای با 1200 شعبه در آمریکا نیز چنین فناوریای را به کار گرفته است و فروشگاههای وال مارت هم با فناوریهایی از این دست به سراغ ارائه خدمات به مشتری خود رفتهاند.
در این میان شرکت هانی بوک که یک استارت آپ فین تک است درباره این شرایط نظر جالبی دارد. او در این باره میگوید: «باور من بر این است که این شرایط یک فرصت است. این رخداد یک مورد بسیار بزرگ در سراسر جهان است و مردم در حال تغییر رفتارهای خود هستند و چیزهای فراوانی هستند که برای سازگاری با آنها با تقلا روبرو بودیم ولی امروزه تنها اگر اندکی مردم را به سوی آنها هل بدهیم به نتیجه خواهیم رسید.»
این رویکرد به سادگی نشان دهنده این است که اکنون ضرورت رسیدن به فناوریهای از این دست به شدت احساس میشود و به همین دلیل نیز علاوه بر ضروری بودن این موضوع، فرصت ایدهآلی برای فناوریهای بزرگ به وجود آمده است تا بتوانند به درآمد بالایی رسیده و به کنترل این بیماری نیز کمک کنند.