ایتنا- گوگل تصمیم دارد تا در آیندهای نهچندان دور آن دسته از تبلیغاتی که برای نمایش داده شدن به منابع زیادی احتیاج دارند را از مرورگر کروم حذف کند.
گوگل تصمیم دارد تا در آیندهای نهچندان دور آن دسته از تبلیغاتی که برای نمایش داده شدن به منابع زیادی احتیاج دارند را از مرورگر کروم حذف کند.
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، گوگل کشف کرده است که درصد کمی از تبلیغات (0.3 درصد) از مقدار نامتناسبی (27 درصد) از دادههای شبکه مورداستفاده تبلیغات در کروم استفاده میکنند.
این دسته از تبلیغات که به منابع زیادی نیاز دارند میتوانند باتری را تخلیه کرده، شبکههای شلوغ را اشباع کرده و هزینه زیادی در پی داشته باشند. بنابراین گوگل از ابتدای تابستان سال جاری حدی را برای منابع مورداستفاده توسط تبلیغات تعیین میکند و بهاینترتیب حجم مصرفی اینترنت کاربران و عمر باتری دستگاه آنها افزایش خواهد یافت.
گوگل آستانه هر تبلیغ برای استفاده از دادههای شبکه را برای 4 مگابایت، استفاده از پردازنده را برای 15 ثانیه در هر دوره 30 ثانیه 60 ثانیهای تعیین میکند. اگر تبلیغی قبل از ارتباط گرفتن کاربر با آن به آستانههای تعیینشده برسد، فریم تبلیغ به یک صفحه خطا وارد میشود و به کاربر هشدار داده میشود که این تبلیغ بیشازحد از منابع استفاده کرده است.
گوگل تصمیم دارد که این قابلیت را در طی چند ماه آینده آزمایش کرده و آن را در حدود پایان اوت معرفی کند. بهاینترتیب سازندگان تبلیغات و ارائهدهندگان ابزار زمان مناسب برای اعمال تغییرات جدید گوگل را در اختیار خواهند داشت.
البته مرورگر کروم بهعنوان نرمافزاری شناخته میشود که نسبت به رقبای خود باتری بیشتری مصرف کرده و منابع زیادی را در اختیار میگیرد پس این تغییرات میتواند منجر به بهبود عملکرد این نرمافزار در این بخش شود.