۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۲

بازار گنگ خودروهای برقی در پی شیوع کرونا در اروپا

ایتنا- گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که اروپایی‌ها در طی شیوع کرونا تمایل بیشتری به خرید خودروهای برقی داشتند و همین امر به نفع خودروسازها خواهد بود.
بازار گنگ خودروهای برقی در پی شیوع کرونا در اروپا
گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که اروپایی‌ها در طی شیوع کرونا تمایل بیشتری به خرید خودروهای برقی داشتند و همین امر به نفع خودروسازها خواهد بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، فروش خودروها در ماه مارس به دلیل شیوع کرونا در جهان و به‌خصوص اتحادیه اروپا کاهش چشم‌گیری داشته است اما در این میان سهم بازار خودروهای برقی و هیبریدی از 7 درصد در آوریل 2019 به 17 درصد در آوریل 2020 رسیده است. نوشته‌های بلومبرگ حاکی از آن است که این روند موجب می‌شود که خودسازان بتوانند اهداف دقیق تعیین شده در ارتباط با انتشار گازهای گلخانه‌ای برسند و از جریمه‌های احتمالی خودداری کنند.
 
گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که اروپا کم‌ترین میزان فروش خودرو در 28 سال اخیر را شاهد بوده است و ثبت‌نام اتومبیل مسافری نسبت به سال گذشته 52 درصد کاهش داشته است. فروش خودروهای برقی نیز کاهشی 29 درصدی را شاهد بوده است اما این رقم به‌اندازه کاهش 78 درصدی فروش خودروهای بنزینی و دیزلی فاجعه‌بار نبوده است. در این میان فروش خودروهای هیبریدی 7 درصد افزایش یافته است.

 

تسلا مدل 3 هنوز هم محبوب‌ترین خودروی با باتری برقی در اروپا تلقی می‌شود در کل دومین خودروی محبوب اتحادیه اروپا بوده است. اما افزایش سهم بازار خودروهای با باتری برقی و هیبریدی بیشتر به دلیل فروش محصولات کمپانی‌هایی نظیر مرسدس، فولکس‌واگن، بی ام و، هیوندای، ولوو و سوزوکی بوده است.
 
اگر این روند با باز شدن نمایشگاه‌های اتومبیل ادامه داشته باشد می‌توان انتظار داشت که بیشتر خودروسازها به اهداف دقیق تعیین شده در ارتباط با انتشار گازهای گلخانه برسند. قوانین مرتبط با حداکثر انتشار گازهای گلخانه‌ای برای هر خودروساز در اول ژانویه تصویب شد و حاکی از آن بود که اگر میانگین انتشار دی‌اکسید کربن از خودروهای یک خودروساز از 95 کیلوگرم در هر کیلومتر فراتر رود، این کمپانی باید برای هر گرم اضافه ضرب‌در مجموع شمار خودروهای فروش رفته 95 یورو پرداخت کند.
 
پیش‌بینی متخصصان حاکی از آن است که اگرچه هنوز هم بسیاری از خودروسازها مجبور به پرداخت جریمه خواهند شد اما در صورت ادامه داشتن روند فروش خودروهای برقی، این رقم به‌اندازه‌ای که پیش‌ازاین تخمین زده شده بود، زیاد نخواهد بود.
کد مطلب: 61133
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ