کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش‌ها جدید به سیاست‌های فیس‌بوک

1 تير 1399 ساعت 11:52

ایتنا - سه شرکت در واکنش به شیوه برخورد فیس‌بوک با نفرت پراکنی آنلاین و اخبار جعلی تبلیغات در این شبکه اجتماعی را بایکوت کردند.




شرکت آمریکایی نورث فیس به دلیل نحوه برخورد فیس‌بوک با اخبار جعلی و نفرت پراکنی آنلاین، تبلیغات خود در این شبکه اجتماعی را متوقف کرده است.

به گزارش ایتنا از مهر، کارشناسان معتقدند چنین اقدامی برندهای دیگر را نیز تشویق می‌کند فیس‌بوک را بایکوت کنند.

این شرکت آمریکایی که در حوزه تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی فعالیت می‌کند در نتیجه فشار کمپین گروه‌های حقوق بشری از جمله NAACP تصمیم به بایکوت تبلیغات در فیس‌بوک گرفته است. نورث فیس در توئیتی نوشت: ما از فیس‌بوک خارج شدیم.

نورث فیس در بیانیه خود اعلام کرده تبلیغات در فیس‌بوک و زیر مجموعه آن یعنی اینستاگرام را حذف می‌کند. البته همچنان محتوا را در اینستاگرام به اشتراک می گذارد.

چند ساعت بعد یک شرکت تولید کننده تجهیزات ورزشی دیگر به نام REI نیز فیس بوک را بایکوت کرد. این شرکت توئیتی نوشت: به مدت ۸۲ سال ما مردم را به سودآوری ترجیح دادیم. ماه جولای تمام تبلیغات فیس‌بوک/ اینستاگرام را حذف می کنیم.

مدت کوتاهی پس از بیانیه REI، شرکت Upwork (فعال در حوزه استخدام نیرو) نیز اعلام کرد تبلیغاتش در فیس‌بوک را حذف می‌کند.

این روند نشان می‌دهد شرکت‌ها حتی به طور موقت حاضر به بایکوت فیس‌بوک هستند تا همکاری خود را با حامیان برابری نژادی و ناامیدی شان از شیوه عملکرد این شبکه اجتماعی نشان دهند.


کد مطلب: 61306

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61306/واکنش-ها-جدید-سیاست-های-فیس-بوک

ايتنا
  https://www.itna.ir