تماس صوتی با پیامرسانهای داخلی با نصف تعرفه اپراتورها
ایتنا - اپراتورها موظفند خدمات لازم برای برقراری امکان Call out در پیامرسانها را برای آنها فراهم آورند. تعرفه این تماسها نصف تماس عادی خواهد بود.
به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امکان برقراری تماس صوتی از طریق پیامرسانها با اپراتورهای تلفن همراه با تعرفه نصف تماسهای عادی فراهم شد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، پس از فیلتر شدن پیامرسان خارجی تلگرام در چندین مرحله، مهاجرت کاربران ۵۰ میلیونی به پیامرسانهای دیگر از جمله نمونههای مشابه خارجی و داخلی آغاز شد. اگرچه هنوز تعداد کاربران پیامرسانهای داخلی با رقبای خارجیشان قابل مقایسه نیست، اما برخی افراد استفاده از امکانات ابزارهای بومی را به ابزارهای خارجی ترجیح میدهند.
طبق آمار عملکرد دولت دوازدهم و گزارشی که از زیرساخت منتشر شده، کاربران پیامرسانهای بومی به ۲۰ میلیون رسیده است. البته طبق نظرسنجیهای صورتگرفته تا تیرماه سال گذشته ۴۲.۸ درصد شرکتکنندگان از واتساپ، ۴۲.۴ درصد از تلگرام، ۲.۸ درصد از سروش، ۰.۷ درصد از بله، ۰.۶ درصد از آیگپ، ۰.۵ درصد از گپ، ۰.۲ درصد از بیسفون و ۰.۱ درصد از ساینا استفاده میکردند که مجموع استفاده از پیامرسانهای داخلی را حتی کمتر از ۱۰ درصد نشان میدهد.
امکان پرداخت از طریق پیامرسانهای بومی از مواردی است که نسبت به پیامرسانهای خارجی، برای این ابزارهای داخلی برتری ایجاد میکند. اکنون برخورداری از امکان تماس صوتی برای پیامرسانهای بومی هم میتواند ویژگی دیگری باشد که کاربران را به استفاده از این ابزارها تشویق کند.
حسین فلاح جوشقانی -معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- چندی پیش در توییتر نوشت: با توجه به مصوبه شورای عالی فضای مجازی و رسیدن برخی پیامرسانها به پنج میلیون نصب، برقراری امکان تماس صوتی (call out) با اپراتورهای تلفن همراه در دستور کار قرار گرفته است.
فلاح جوشقانی امروز نیز اعلام کرد: کمیسیون تنظیم مقررات، دستورالعمل نحوه اتصال متقابل اپراتورها با پیامرسانها را تصویب کرد. بر این اساس اپراتورها موظفند خدمات لازم برای برقراری امکان Call out در پیامرسانها را برای آنها فراهم آورند. تعرفه این تماسها نصف تماس عادی خواهد بود.
بزرگوار ، پیام رسان های غیربومی ارتباط صوتی رایگان دارند ، البته اگر اشتباه نکرده باشم ، با توجه به گفتار شما کاربران علاوه بر پرداخت هزینه اینترنت که البته چندان ارزان نیست ، حال باید هزینه تماس هم اضافه ، و شاید ارزش افزوده هم شامل حالش شود! و فراموش نکنیم ، اصل اولیه توسعه اینترنت ، علاوه بر کسب سرعت و سهولت انجام بسیاری از کارها ، همچنین صرفه جویی در هزینه های انواع خدمات بوده و در نهایت صرفه جویی در مصرف انرژی ست ، اما انگاری مدام به نوعی هزینه های این ابزار نوین ، برای کاربران رو به تزاید است .