ایتنا - توئیتر اعلام کرد احتمالاً برای استفاده از شماره موبایل و ایمیل افراد در فرایند بازاریابی هدفمند تبلیغات باید مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.
طبق اسناد شکایت نامه کمیسیون فدرال تجارت آمریکا از توئیتر، این شبکه اجتماعی برای سوءاستفاده از اطلاعات کاربران احتمالا باید ۲۵۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.
به گزارش ایتنا از مهر، توئیتر اعلام کرد احتمالاً برای استفاده از شماره موبایل و ایمیل افراد در فرایند بازاریابی هدفمند تبلیغات باید مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.
کمیسیون فدرال تجارت آمریکا هفته گذشته درباره سوءاستفاده این شبکه اجتماعی از اطلاعات کاربران (از جمله ۱۴ میلیون کاربر انگلیسی) بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ میلادی شکایت نامهای تنظیم کرده است. توئیتر در زمان فاش شدن این امر، اعلام کرده از شماره تماس و ایمیل افراد برای امنیت حسابهای کاربری استفاده کرده، اما بعداً اعتراف کرد اطلاعات مذکور در زمینه شخصی سازی تبلیغات به کار برده شده است.
این اقدام برخلاف توافقنامهای است که این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۱ میلادی با کمیسیون فدرال تجارت امضا و تعهد کرد درباره امنیت اطلاعات شخصی کاربران آنها را گمراه نکند.
طبق گزارشها توئیتر ۱۵۰ میلیون دلار برای تسویه این شکایت نامه در نظر گرفته بوده است. اما طبق اسنادی که از شکایت ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار، مبلغ تسویه احتمالاً به ۲۵۰ میلیون دلار خواهد رسید.