ایتنا -کاربران میتوانند پیام را مستقیما در مرورگر وب خود بارگزاری کنند تا منابع دیگر را به راحتی برای یافتن اطلاعات جستوجو کنند و واتساپ خود پیام را نمیبیند.
پیام رسان واتساپ قابلیت جدیدی را اضافه کرده که به کاربرانش اجازه میدهد به صحت سنجی پیامهای فوروارد شده به آنها بپردازند.
به گزارش ایتنا از ایسنا، بر اساس پستی که در وبلاگ شرکت واتساپ منتشر شده است، یک ذرهبین شیشهای در کنار پیامهایی که به پنج نفر یا بیشتر فوروارد شدهاند، ظاهر خواهد شد. کاربران میتوانند روی این آیکون کلیک کرده و به جستوجوی نتایج اخباری که اطلاعات بیشتری درباره موضوع مورد بحث در پیام فراهم میکنند، هدایت شوند.
طبق اطلاعات وبلاگ واتساپ، کاربران میتوانند پیام را مستقیما در مرورگر وب خود بارگزاری کنند تا منابع دیگر را به راحتی برای یافتن اطلاعات جستوجو کنند و واتساپ خود پیام را نمیبیند.
این قابلیت که "جست و جوی وب" نام دارد برای کاربران در آمریکا، انگلیس، برزیل و سایر نقاط عرضه شده است.
واتساپ یکی از شرکتهای شبکه اجتماعی است که در پلتفرم خود به مبارزه با انتشار اطلاعات گمراه کننده پرداخته و قابلیت جدید، در راستای همین تلاشها عرضه شده است.
واتساپ اوایل آوریل در واکنش به افزایش اطلاعات نادرست و فرضیه های توطئه در خصوص بیماری کووید ۱۹، هر بار فوروارد پیام را به پنج نفر محدود کرد. سخنگوی این شرکت در اواخر آوریل اظهار کرد که واتساپ شاهد کاهش ۷۰ درصدی شمار پیامهای فورواردی به کاربران بوده است.
یک نماد کمان دو تایی هم در کنار پیامهای فورواردی ظاهر خواهد شد که کاربر نگارنده آن را نمیشناسد.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، واتساپ پیامها را نمیبیند اما ارسال انبوه پیامها یکی از راههای ساده شناسایی انتشار اطلاعات نادرست به شمار میرود.
فیسبوک اوایل سال ۲۰۱۴ واتساپ را به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد.