پنج اصل اساسی برای نگه داشتن بازدیدکنندهها در وبسایت خودتان
ایتنا- امروزه بسیاری از کسبوکارهای اینترنتی و وبسایت این دغدغه را دارند که چگونه بازدیدکنندگان را در وبسایت خودشان نگه دارند. در این مطلب به پنج اصل اثباتشده برای نگه داشتن بازدیدکنندگان در وبسایت اشاره خواهیم کرد.
وقتی یک بازدیدکننده وارد سایت شما میشود قرار نیست کل مطلب شما را بخواند و تا پایان مقاله کنار شما بماند بلکه این شما هستید که باید هنر نگه داشتن بازدیدکننده را در وبسایت خودتان داشته باشید. در ادامه قصد داریم به پنج اصل برای نگه داشتن کاربر در وبسایت خودتان اشاره کنیم.
اصل اول: استفاده از لیستها
اولین نکته برای جذب خواننده و متورهای جستجو استفاه از لیستها است. لیستها میتوانند به صورت نشانهدار یا عدددار باشد. استفاده از لیستها باعث میشود که خواننده بیشتر به موضوع توجه کند و بتواند خلاصه مطلب را بهتر متوجه شود.
اصل دوم: جدولها و نمودارها
استفاده از نمودار در متن و خلاصه کردن بخشی از متن در نمودارها میتواند تأثیر زیادی روی فهم مخاطب از مطلب داشته باشد و هر چه مخاطب را بهتر درک کند به ادامه آن مشتاقتر میشود. همچنین میتوانید آمار و ارقام خود را از این روش به مخاطب ارائه دهید.
اصل سوم: سازگاری وبسایت با موبایل
امروزه تمایل مخاطبان به استفاده از موبایل به شدت افزایش یافته و همه برای جستجو در اینترنت از گوشی هوشمند استفاده میکنند. برای اینکه بتوانید مخاطبان گوشیبهدست را به سمت وبسایت خود جذب کنید باید وبسایتتان با گوشی هوشمند سازگار و اصطلاحاً واکنشگرا باشد.
اصل چهارم: استفاده از عنوان و زیرعنوان
وقتی دارید در مورد یک موضوع مینویسید ممکن است مجبور شوید 2000 تا 3000 کلمه در مورد یک موضوع بنویسید. حال اگر متن خود را قسمتبندی نکنید و عنوان و زیرعنوان استفاده نکنید، مطمئناً مخاطب خیلی زود سردرد میگیرد و وبسایت شما را ترک میکند.
اصل پنجم: برای ویرایش محتوای خود وقت بگذارید
وقتی محتوا را به پایان رساندید کمی وقت بگذارید و محتوای خودتان را مرور کنید تا اگر اشکالی در آن وجود دارد ویرایش کنید و سپس آن محتوا را منتشر کنید تا ایرادی نداشته باشد.
در صورتی که پنج اصل بالا را در محتوای خود رعایت کنید قطعاً مخاطبان هدف مجذوب و شیفته شما میشوند و در وبسایتتان باقی میمانند.