ایتنا - سازمان ناظر بر قوانین آنتی تراست (ضدانحصار) آلمان تحقیقاتی را درباره آمازون و شیوه برخورد این پلتفرم با فروشندگان طرف سوم آغاز کرده است.
سازمان ناظر آنتی تراست (ضدانحصار) آلمان تحقیقاتی جدید درباره رابطه آمازون با شرکتهای طرف سومی که کالاهایشان را در پلتفرم میفروشند، آغاز کرده است.
به گزارش ایتنا از مهر، «آندراس موند» رئیس دفتر فدرال کارتل در مصاحبهای گفت: ما هماکنون مشغول تحقیق درباره تاثیر آمازون بر شیوه تعیین قیمت کالاهای فروشندگان طرف سوم در این پلتفرم هستیم.
این درحالی است که آلمان پس از آمریکا، دومین بازار بزرگ آمازون به حساب میآید. طی ماههای اولیه شیوع ویروس کرونا و هنگامیکه بسیاری از فروشگاهها تعطیل بودند، بسیاری از مشتریان برای خرید به فضای آنلاین هجوم آوردند. به گفته موند در این زمان شکایات زیادی مبنی بر آن وجود داشت که آمازون برخی فروشندگان را به دلیل قیمت بالای کالاهایشان مسدودکرده است.
او در این باره افزود: آمازون نباید قیمتها را کنترل کند. این شرکت به درخواست های مبنی بر دریافت اطلاعات از دفتر ما پاسخ داده و اکنون مشغول ارزیابی بیانیهها هستیم.
از سوی دیگر سخنگوی آمازون نیز در اینباره اعلام کرد قوانین این شرکت طوری طراحی شده تا شرکای آن قیمتهای رقابتی ارائه کنند.