ایتنا - گیمینگ خود را به عنوان ابزاری موثر برای حواسپرتی از مشکلات ناشی از انزوای این دوران به اثبات رساند. کرومبوکها، به طور خاص، با تقاضای بالایی از سوی مدارس و مصرفکنندگان برای پشتیبانی از تلاشهای یادگیری الکترونیکی مواجه شدند.
رشد فروش نوتبوک در سه ماهه دوم 2020؛ لنوو و اچپی برنده نیمی از بازار
سايت خبری ايتنا , 30 مرداد 1399 ساعت 23:42
ایتنا - گیمینگ خود را به عنوان ابزاری موثر برای حواسپرتی از مشکلات ناشی از انزوای این دوران به اثبات رساند. کرومبوکها، به طور خاص، با تقاضای بالایی از سوی مدارس و مصرفکنندگان برای پشتیبانی از تلاشهای یادگیری الکترونیکی مواجه شدند.
بنا بر اعلام موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics، کاربران معمولی، مشتریان تجاری و مدارس – که همه برای تداوم فعالیتشان در دوران همهگیری کووید-19 به تکنولوژی نیاز مضاعف پیدا کردهاند – در سهماهه دوم 2020 نسبت به سال گذشته موجب افزایش 27 درصدی فروش نوتبوک در جهان شدهاند.
لنوو و اچپی در این سهماهه، با رقم زدن نیمی از فروش نوتبوک، بازیگران عمده بازار بودهاند.
به گزارش ایتنا و به نقل از ZDNet، با وجود افت فروش PCها به دلیل کووید در سه ماهه اول امسال، ولی در سهماهه دوم شرایط تغییر اندکی یافته که بیشتر به خاطر محبوبیت پیدا کردن نوتبوکها بوده است.
اریک اسمیت، مدیر رایانش شبکهای در موسسه Strategy Analytics، در بیانیهای گفت: «بزرگترین شگفتی این سهماهه تقاضای گسترده از سوی مصرفکنندگانی بود که، با وجود شرایط دشوار اقتصادی ناشی از کووید-19، برای کار، تحصیل، و بازی اقدام به خرید دستگاه کردند.»
«گیمینگ خود را به عنوان ابزاری موثر برای حواسپرتی از مشکلات ناشی از انزوای این دوران به اثبات رساند. کرومبوکها، به طور خاص، با تقاضای بالایی از سوی مدارس و مصرفکنندگان برای پشتیبانی از تلاشهای یادگیری الکترونیکی مواجه شدند».
لنوو در سه ماهه دوم فروش نوتبوکهای خود در جهان را 17% افزایش دادف و به 13.6 میلیون تحویل رسید. فروش نوتبوک توسط HP با رشد چشمگیر 42 درصدی نسبت به سال گذشته به 13.4 میلیون تحویل رسید. به این ترتیب لنوو 25% و اچپی 24.8% از سهم بازار را در اختیار دارند.
کد مطلب: 62024
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62024/رشد-فروش-نوت-بوک-سه-ماهه-دوم-2020-لنوو-اچ-پی-برنده-نیمی-بازار