رفع اختلال از سرویسهای آنلاین مایکروسافت و آفیس ۳۶۵
ایتنا - سخنگوی مایکروسافت این اختلال را که روی اکسچنج آنلاین هم تاثیر گذاشت تایید کرد اما درباره علت آن توضیحی نداد.
آفیس ۳۶۵، تیمز و برخی دیگر از سرویسهای آنلاین مایکروسافت پس از اختلال چندین ساعتهای که روز دوشنبه تجربه کردند، به وضعیت عادی برگشتند.
به گزارش ایتنا از ایسنا، مشکلات برخی از این سرویسها اوایل روز دوشنبه از سوی داون دیتکتور گزارش شد که گزارشهای کاربران از مشکلات را جمع آوری می کند. گزارشهای مذکور نشان میدهد که قطعیها پیش از اقدام گروه احیای مایکروسافت، چندین ساعت ادامه داشته است اما سرانجام مشکلات مذکور برطرف شدند.
بسته آفیس ۳۶۵ محبوب مایکروسافت شامل ورد، پاورپوینت و اکسل در یک سرویس اشتراکی آنلاین است. تیمز هم یک ابزار چت و همکاری است که با آفیس ۳۶۵ یکپارچه شده است. این اختلال مشابه اتفاقی است که هفته گذشته برای کاربران ابزارهای بهرهوری ابری G Suite گوگل روی داد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، اختلال و خرابی سرویسهای آنلاین در حال حاضر مشکلات بیشتری برای کاربران ایجاد میکند زیرا بسیاری از افراد در حال دورکاری و یادگیری از راه دور هستند. بسیاری از مدارس و سازمانهای آموزشی که در پی شیوع پاندمی ویروس کرونا به برگزاری کلاسها از طریق اینترنت روی آورده اند، اتکای بالایی به خدمات مایکروسافت و گوگل دارند.