تلاش داریم افراد در انتخاب پیام رسانها گزینه داخلی را در اولویت قرار بدهند
ایتنا - نماینده مجلس: باید به گونهای عمل کنیم تا با تقویت هرچه بیشتر پیام رسانهای داخلی، هر ایرانی به هنگام گزینش میان پیامرسانهای داخلی و خارجی گزینه داخلی را در اولویت قرار دهد.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی با اشاره به تاکید بر اینکه رویکرد اعضای کمیسیون فرهنگی در حوزه فضای مجازی رویکرد سلبی نخواهد بود بلکه رویکرد ایجابی است، گفت: باید به گونهای عمل کنیم تا با تقویت هرچه بیشتر پیام رسانهای داخلی، هر ایرانی به هنگام گزینش میان پیامرسانهای داخلی و خارجی گزینه داخلی را در اولویت قرار دهد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، غلامرضا منتظری در خصوص رویکرد کمیسیون تخصصی فرهنگی مجلس شورای اسلامی نسبت به موضوع فضای مجازی گفت: برای کمیسیون فرهنگی مجلس در مرحله اول چند اولویت اصلی تعریف شده است، محور اول جمعیت و خانواده، محور دوم موضوع فضای مجازی و تقویت پیام رسانهای داخلی، محور سوم موضوع سبک زندگی و موضوع دیگر ساختار صدا و سیما است، البته تعریف این اولویتها به این معنی نیست که کمیسیون به مسائل دیگر رسیدگی نمیکند بلکه ما به کارهای فراوان دیگری در دستور کار کمیسیون توجه داریم و رسیدگی به مباحث فوق الذکر صرفا برای ما دارای اولویت است.
وی افزود: در حوزه موضوع جمعیت بررسیهای طرح جمعیت تعالی خانواده به اتمام رسید و طرح توسط صحن علی مجلس نیز اعلام وصول شد، اما در حوزه فضای مجازی رویکرد اصلی کمیسیون فرهنگی تقویت پیام رسانهای داخلی است، رویکرد ما رویکرد سلبی نیست بلکه رویکرد ایجابی است، ما باید به گونهای عمل کنیم تا با تقویت هرچه بیشتر پیام رسانهای داخلی، هر ایرانی به هنگام گزینش میان پیام رسان های داخلی و خارجی گزینه داخلی را در اولویت قرار دهد.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: هر کشوی تمایل دارد محصولات ساخت خود را که با کیفیتهای مطلوب خود مطابقت دارد مصرف کند و در حوزهای گام بگذارد که موجب سربلندی کشور خود شود، طرح مربوط به تقویت پیام رسانهای داخلی و مصونیت بخشی در جامعه در حوزه فضای مجازی در دستور کار است و دوستان در حال مطالعه های اولیه بر روی آن هستند، بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری اکنون فضای مجازی قتلگاه جوانان شده است دشمن در صدد این است که با استفاده از این فضا اهداف خود را عملی کند.
نماینده مردم گرگان و آق آقلا اضافه کرد: اینکه بگوییم فضای مجازی به صورت کلی فیلتر شود منطقی نیست، ولی به صورت طبیعی در کمیسیون فرهنگی برای برخی مباحث در این حوزه چارچوب هایی را تعریف می کنیم تا هنگامی که کاربر و جامعه هدف ما از این فضا استفاده می کند هم حریم شخصی او حفظ شود و هم اصول اخلاقی و ارزش های ما زیر سوال نرود.
«باید به گونهای عمل کنیم تا با تقویت هرچه بیشتر پیام رسانهای داخلی، هر ایرانی به هنگام گزینش میان پیامرسانهای داخلی و خارجی گزینه داخلی را در اولویت قرار دهد»
برادر بزرگوار ، تفاوت چندانی بین خدمات رسانی پیام رسان های داخلی با خارجی نیست ، شاید عدم تمایل به این سمت ، به علت نبود قوانین شفاف در حمایت کاربران و اجرای استوار قوانین حمایت از مصرف کنندگان پیام رسان های داخلی باشد ، به گمانم چاره کار پرس و جویی گسترده و صادقانه از کاربران باشد.
برادر بزرگوار ، تفاوت چندانی بین خدمات رسانی پیام رسان های داخلی با خارجی نیست ، شاید عدم تمایل به این سمت ، به علت نبود قوانین شفاف در حمایت کاربران و اجرای استوار قوانین حمایت از مصرف کنندگان پیام رسان های داخلی باشد ، به گمانم چاره کار پرس و جویی گسترده و صادقانه از کاربران باشد.