ایتنا - شرکتهای خدمات پس از فروش تلفن همراه طی این دو هفته باید کانالهای ارتباطی خود با مشتریان را متناسب با شرایط موجود ارتقا داده و دسترسی مشتریان را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به واحدهای خدمات پس از فروش خود فراهم سازند.
در روزهای محدودیتهای کرونایی
شرایط و ضوابط فعالیت دفاتر خدمات پس از فروش موبایل
4 آذر 1399 ساعت 9:07
ایتنا - شرکتهای خدمات پس از فروش تلفن همراه طی این دو هفته باید کانالهای ارتباطی خود با مشتریان را متناسب با شرایط موجود ارتقا داده و دسترسی مشتریان را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به واحدهای خدمات پس از فروش خود فراهم سازند.
طبق اعلام انجمن واردکنندگان موبایل واحدهای خدمات پس از فروش موبایل جزو مشاغل گروه یک و ضروری محسوب میشوند و طی این دو هفته باید به مردم خدمات ارائه دهند، اما واحدهای مستقر در مراکز تجاری باید نکاتی را مدنظر داشته باشند.
به گزارش ایسنا، در پی تشدید محدودیتها در استانهای قرمز، انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، اعلام کرده که در این محدودیتهای جدید که از اول آذر ماه آغاز شده است، مشاغل غیر ضروری و اماکن پر تردد همچون مراکز تجاری عرضه تلفن همراه تعطیل خواهند بود، اما برخی از مشاغل همچون دسته خدمات رسان در این ایام باید به مردم خدمت رسانی کنند که واحدهای خدمات پس از فروش موبایل یکی از آنها محسوب میشوند.
بنابراین شرکتهای خدمات پس از فروش تلفن همراه طی این دو هفته باید کانالهای ارتباطی خود با مشتریان را متناسب با شرایط موجود ارتقا داده و دسترسی مشتریان را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به واحدهای خدمات پس از فروش خود فراهم سازند.
تکلیف واحدهای خدمات پس از فروش مستقر در مراکز تجاری
بر اساس اعلام کمیسیون خدمات پس از فروش انجمن موبایل درباره واحدهای خدمات پس از فروش مستقر در مراکز تجاری که ممکن است با توجه به تعطیلی مراکز تجاری امکان دسترسی مردم به این واحدها میسر نباشد، آن دسته از شرکتهایی که علاوه بر دفاتر خدمات پس از فروش واقع شده در مراکز تجاری، دفاتری خارج از مراکز خرید دارند، میتوانند با اطلاع رسانی دقیق و به موقع، محل های جایگزین خارج از مراکز تجاری را معرفی کنند.
از طرفی ممکن است برخی مراکز تجاری با توجه به ماهیت خدمات دهی امکان دسترسی به واحدهای خدمات پس از فروش و مشتریانشان را فراهم آورند که این تصمیم برعهده اتاق اصناف، اتحادیه مربوطه و ستاد مدیریت بیماری کرونا خواهد بود.
اگر امکان خدمات دهی نباشد، مهلت تعویض و تاریخ اتمام گارانتی دو هفته به تعویق میافتد
واحدهای خدمات پس از فروشی که به هیچ طریقی امکان ارائه خدمت را در محدودیتهای پیش رو نداشته باشند میتوانند یا از روشهای غیرحضوری استفاده کنند و یا محدودیتهای زمانی مندرج در بندهای آیین نامه خدمات پس از فروش موبایل را دو هفته به تعویق بیاندازند.
بنابراین اگر مهلت تعویض کالا با تعطیلی این دو هفته تلاقی داشته باشد و یا مدت گارانتی موبایل برخی مشتریان طی این دو هفته به پایان برسد، لازم است تا واحدهای خدمات پس از فروشی که امکان خدمت دهی در این ایام را ندارند، مهلت تعویض و تاریخ اتمام گارانتی دستگاه را تا دو هفته به تعویق اندازند.
گفتنی است که با با اوج گیری شمار مبتلایان و فوتیهای کرونا از روز شنبه، اول آذر همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک تعطیل شدند و قوانین منع رفت و آمد نیز اجرا شد. بنابراین از بین صنوف، فروشگاه های زنجیره ای، سوپر مارکت ها، میوه فروشی ها و سبزی فروشی ها، میادین میوه و تره بار؛ مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته. ؛ مراکز تولید و عرضه فرآورده های لبنی و نانوایی(تولید فراورده های نانوایی)؛ داروخانه ها، مراکز و فروشگاه های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی؛ مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون بر؛ خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک، شرکت های خدمات اینترنتی اعم از تامین کنندگان اینترنت، فروشگاه های اینترنتی و شرکت های خدمات مبتنی بر اینترنت؛ تعمیرگاه های انواع خودرو و لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی؛ فروشگاه های انواع قطعات و لوازم یدکی؛ فروشگاه های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات؛ کارگاه های صنعتی(مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)؛ چاپخانه؛ خشکشویی؛ سازندگان و فروشندگان عینک طی دو هفته جاری مجاز به فعالیت هستند.
در رابطه با نحوه برخورد با اصنافی که طی این دو هفته محدودیتها و تعطیلی را رعایت نمیکنند نیز پیشتر معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران نیز اخیرا از آغاز طرح تشدید نظارتها با شروع محدودیتهای جدید کرونایی از اول آذر خبر داده و گفته بود که از اول آذر به واحدهای صنفی که واحد خود را باز میکنند اخطار کتبی و شفاهی داده میشود که معمولاً اثر بخش است و باعث میشود خودشان مقررات را رعایت کنند، اما اگر از این کار تبعیت نکنند اماکن انتظامی واحدهای متخلف را پلمب می کند.
کد مطلب: 63153
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63153/شرایط-ضوابط-فعالیت-دفاتر-خدمات-فروش-موبایل