ایتنا - معاون مرکز ملی فضای مجازی از شناسایی مشکلات حقوقی و دعاوی مربوط به پیامرسانهای بومی با مشارکت قوه قضاییه خبر داد و گفت: دستورالعمل شفاف سازی مباحث حقوقی این کسب و کارها به زودی ارائه میشود.
مشکلات حقوقی و دعاوی پیامرسانهای بومی شناسایی شد
12 دی 1399 ساعت 20:29
ایتنا - معاون مرکز ملی فضای مجازی از شناسایی مشکلات حقوقی و دعاوی مربوط به پیامرسانهای بومی با مشارکت قوه قضاییه خبر داد و گفت: دستورالعمل شفاف سازی مباحث حقوقی این کسب و کارها به زودی ارائه میشود.
امیر خوراکیان با بیان اینکه بخشی از اهداف مدنظر در حوزه توسعه پیامرسان های بومی محقق شده است و شواهد نشان میدهد که با پیشرفتهایی در این حوزه روبرو هستیم، گفت: فاز نخست حمایت از پیامرسان های بومی به اتمام رسیده است و هم اکنون شاهد هستیم که پیامرسان های بومی در کشور، مشکلات فنی را پشت سر گذاشتهاند. به این ترتیب بخشی از اهداف ما محقق شده است.
به گزارش ایتنا از مهر، معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: در طراحی فاز دوم حمایتی از پیامرسانهای بومی، وارد یک برنامه مدون شدهایم و مشکلات مربوط به این کسب و کارها را شناسایی و پیگیری میکنیم تا اهداف مدنظر در این حوزه به صورت کامل محقق شود.
معاون مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: مشکلات حقوقی و دعاوی مرتبط با پیامرسانها و پلتفرمهای بومی در کارگروهی که با مشارکت قوه قضاییه تشکیل شده است، در دست شناسایی و پیگیری است و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.
خوراکیان افزود: با وجودی که تاکنون مسئولیت پلتفرم، مسئولیت تولیدکننده محتوا و مسئولیت کاربر تفکیک نشده و دقیق و شفاف نبوده است، در این کارگروه به دنبال دقیق سازی موضوعات هستیم. چرا که به صورت یک جانبه نمیتوان مسئولیت کل یک پلتفرم را متوجه یک نفر کرد. بر این اساس باید هم کاربر و هم صاحبان پلتفرم و محتوا در این زمینه مسئولیت پذیر باشند.
وی ادامه داد: از این رو در حال دقیق سازی موضوعات هستیم و به زودی دستورالعمل شفافی در این زمینه تدوین کرده و ارائه خواهیم کرد.
معاون مرکز ملی فضای مجازی، ظرفیت ایجاد شده در مرکز داده وزارت ارتباطات را از دیگر اقدامات حمایتی برای پیامرسانهای بومی در جهت افزایش زیرساختها عنوان کرد و در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به ظرفیت این مرکز وجود دارد، گفت: این مرکز به تازگی ایجاد شده و قطعاً ارتقا پیدا میکند. با وجود فضای بزرگی که تدارک دیده شده است، این مرکز داده تا ۴ برابر نسبت به فاز اول افزایش ظرفیت خواهد داشت.
خوراکیان تاکید کرد: در فاز دوم طرح حمایت از پیامرسانهای بومی، با توجه به ارزیابیهای انجام شده از عملکرد پیامرسانها با استفاده از شاخصهای کمی و کیفی، به طور مشخص حمایت از ۶ پیامرسان بومی را برنامهریزی کرده و دنبال میکنیم.
کد مطلب: 63618
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63618/مشکلات-حقوقی-دعاوی-پیام-رسان-های-بومی-شناسایی