۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۲۰

پیشی گرفتن AMD از اینتل در بازار پردازنده‌های دسکتاپ

ایتنا- آمار و ارقام به دست آمده حاکی از آن است که کمپانی‌AMD بالاخره پس از 15 سال تلاش توانست در زمینه سهم بازار پردازنده‌های دسکتاپ‌های ویندوزی از اینتل پیشی بگیرد.
پیشی گرفتن AMD از اینتل در بازار پردازنده‌های دسکتاپ
آمار و ارقام به دست آمده حاکی از آن است که کمپانی ‌AMD بالاخره پس از 15 سال تلاش توانست در زمینه سهم بازار پردازنده‌های دسکتاپ‌های ویندوزی از اینتل پیشی بگیرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، کمپانی‌ ای ام دی به تازگی برای اولین بار پس از 15 سال توانسته است با استفاده از پردازنده‌های رایزن خود در زمینه سهم بازار ار اینتل پیشی بگیرد.
 
ارقام سهم بازار که توسط ابزار بنچمارک PerformanceTest جمع آوری شده  نشان می‌دهد که سهم ‌ای ام دی از بازار پردازنده‌های دسکتاپ ویندوز به 50.8 در صد رسیده است. این در حالی است که سهم اینتل در این بازار تنها 0.4 درصد افزایش داشته است. اخرین باری که ‌ای ام دی در این بازار ا اینتل پیشی گرفت به سه ماهه اول سال 2006 میلادی برمی گردد.
 
 
 
با این حال با عرضه پردازنده‌های سری رایزن توسط ‌AMD  در سال 2017 اوضاع فرق کرد. این تراشه ساز موفق شد تا دوباره با اینتل به رقابت بپردازند و عرضه پردازنده هایی نظیر رایزن 7 5800X و رایزن 9 5900X موجب شده است که این کمپانی بتواند این بار از اینتل پیشی بگیرد.
 
البته این اعداد و ارقام در حال تغییر هستند و هنوز مشخص نیست که آیا‌ AMD می‌تواند جایگاه فعلی خود در این بازار را حفظ کند یا خیر. اما با توجه به شرایط سخت اینتل برای ایجاد تراشه‌های 7 نانومتری می‌توان پیش بینی کرد که ‌AMD  در سال‌های آینده برای حفظ جایگاه خود راه آسانی دارد.
 
البته نباید فراموش کرد که اگرچه اینتل رقابت را به AMD باخته است اما در زمینه بازارهایی نظیر پردازنده‌های لپ تاپ و سرور حرف اول را می‌زند. گزارش‌ها  نشان می‌دهند که در حال حاضر 83.7 درصد از لپ‌تاپ‌های ویندوزی تست شده از پردازنده اینتل استفاده می‌کنند و AMD برای رسیدن به این رقم راه بسیار درازی در پیش دارد. همچنین سهم بازار اینتل در زمینه پردازنده‌های سرور 98.6 درصد است و این در حالی است که سهم AMD تنها به 1 درصد می‌رسد.
 
کد مطلب: 63736
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام