ایتنا - اکثر لایکهای یک توییت در 12 ساعت ابتدایی پس از انتشار آن ثبت میشود. یعنی آنکه پس از گذشت 12 ساعت از انتشار آن توییت، احتمالا توجهات به آن توییت فروکش خواهد کرد.
چه ساعتی از روز توییتهای شما بهتر دیده میشوند؟
10 بهمن 1399 ساعت 17:46
ایتنا - اکثر لایکهای یک توییت در 12 ساعت ابتدایی پس از انتشار آن ثبت میشود. یعنی آنکه پس از گذشت 12 ساعت از انتشار آن توییت، احتمالا توجهات به آن توییت فروکش خواهد کرد.
همه ما روزانه با فعالیت در شبکههای اجتماعی، ردپایی از خود برجای میگذاریم. ساعات فعالیتمان در شبکههای اجتماعی، تکتک صفحاتی که مخفیانه به آنها سر میزنیم، هر آنچه مینویسیم، بازنشر میکنیم و لایک میزنیم، همه و همه بخشی از این ردپای دیجیتالی است که ما از خودمان برجای میگذاریم.
شرکتهای فناوری صاحب این اپلیکیشنها، مجموعه دادهای از ردپای ما دارند که میتواند به خوبی نشاندهنده باورها، عقاید، ارزشها و الگوهای رفتاری ما باشد. برخی معتقدند که با تحلیل این ردپای دیجیتال، میتوان ما را بهتر از خودمان شناخت و حتی ویژگیهای روانشناختی هر فرد را نیز به درستی پیشبینی کرد. به عنوان نمونه در ماجرای رسوایی «فیسبوک-کمبریج آنالاتیکا»، شرکت کمبریج آنالاتیکا در زمان انتخابات سال 2016 امریکا، با جمعآوری دادههای 87 میلیون پروفایل فیسبوکی و تحلیل صفحاتی که توسط این پروفایلها «لایک» شده بود، اقدام به تحلیل روانشناختی این کاربران و متناسب با ویژگیهای روانشناختی و سنخهای روانی هر فرد، تبلیغ انتخاباتی مرتبط با آن ویژگی را طراحی کرد.
فارغ از آنکه این ماجرای «فیسبوک-کمبریج آنالاتیکا» تا چه میزان در پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سال 2016 امریکا موثر بود، این واقعیت که افراد را میتوان بر اساس ردپای دیجیتالی که از خود برجای میگذارند، از جمله از طریق لایکهایشان شناخت، نمیتوان کتمان کرد.علاوه بر این، تحلیل رفتار جمعی کاربران شبکههای اجتماعی در لایک کردن مطالب، میتواند اطلاعات جدیدی از سازوکارهای حاکم بر این شبکهها به ما بدهد. به عنوان مثال، کسی که میخواهد یک کمپین آنلاین موفق راهاندازی کند، لازم است بداند که سازوکار حاکم برای موفقیت یک توفان توییتری چیست و توییتهایی که در این توفان زده میشوند باید حاوی چه ویژگیهایی باشند.
در این گزارش، ما با ارایه دادههایی از توییتر تلاش کردهایم تا نهتنها برخی از ویژگیهای موثر بر دیده شدن یک توییت را ذکر کنیم، بلکه با ارایه گرافی از لایک توییتهای برخی فعالان سیاسی در توییتر، رفتار و ارزش سیاسی آنها را در نسبت با یکدیگر مقایسه کنیم.
روش تحلیل چیست؟ دادههای تحلیل شده کدامند؟
به منظور جمعآوری لایکهای برخی کاربران سیاسی پرطرفدار در توییتر، لایک توییتهای 18 حساب کاربری با گرایشهای سیاسی مختلف اعم از انقلابی و اصولگرا، اصلاحطلب و تحولخواه در بازه زمانی 16 آذر تا 19 دیماه سال جاری با روشهای دادهکاوی جمعآوری که در نتیجه آن دادههای 951 توییت گردآوری شد. این 951 توییت در مجموع بیش از یک میلیون و 148هزار لایک را از جانب 120هزار و 742 کاربر یکتا دریافت کردند. این حجم وسیع از دادههای جمعآوری شده، یعنی بیش از یک میلیون و 148هزار لایک، یافتههای ارزشمند و قابل اتکایی را در اختیار ما قرار میدهد که باعث کاهش خطا در نتیجهگیری و افزایش ضریب اطمینان میشود.
لایکها در مورد دلایل دیده شدن یک توییت چه میگویند؟
در فرآیند گردآوری لایکها، زمان ثبت هر لایک نیز ثبت شد. تحلیل زمان ثبت شده برای هر لایک، یافتههای جالب توجهی را در اختیار ما قرار داد؛ از جمله اینکه هر توییت پس از انتشار یک «زمان طلایی» دارد که میتواند بیشترین توجهات را به خود جلب کند و بخش اعظم لایکهای یک توییت، برای این بازه زمانی است. یافتههای ما نشان میدهد که اکثر لایکهای یک توییت در 12 ساعت ابتدایی پس از انتشار آن ثبت میشود. یعنی آنکه پس از گذشت 12 ساعت از انتشار آن توییت، احتمالا توجهات به آن توییت فروکش خواهد کرد. نمودار به روشنی گویای این واقعیت است.
کد مطلب: 63949
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/63949/ساعتی-روز-توییت-های-بهتر-دیده-می-شوند