۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۳

موارد کم‌فروشی و گران‌فروشی اپراتورها اعلام شد

ایتنا - سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تلاش دارد به‌طور جدی هر جا گران‌فروشی یا کم‌فروشی صورت گرفت آن را متوقف و خسارت احتمالی را جبران کند.
موارد کم‌فروشی و گران‌فروشی اپراتورها اعلام شد

عدم محاسبه حجم دیتای داخلی به‌صورت نیم‌بها، عدم انتقال دیتا به سیم‌کارت بعدی در هنگام نقل‌وانتقال سیم‌کارت، محاسبه هزینه برای IP آدرس‌های مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه که باید خدمات اینترنت رایگان دریافت می‌کردند، سوءاستفاده از خدمات ارزش‌افزوده از مصادیق گران‌فروشی و کم‌فروشی اپراتورهاست که کاربران می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های نظارتی، شکایت خود را اعلام کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، رعایت حق‌الناس شعار کلیدی و حفظ حقوق مشترکان وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تاکنون هرگاه از طریق سامانه نظارتی 195.cra.ir با شکایت مردم و تضییع حقوق کاربران مواجه شده، بی‌درنگ اپراتوهای ارائه‌دهنده خدمات را موظف به جبران خسارت احتمالی کاربران کرده است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ویدئوی «ایران هوشمند»، اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای رعایت حق‌الناس به‌عنوان شعار کلیدی و حفظ حقوق مشترکان به‌عنوان وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بررسی قرار داده است. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تلاش دارد به‌طور جدی هر جا گران‌فروشی یا کم‌فروشی صورت گرفت آن را متوقف و خسارت احتمالی را جبران کند.

این موضوع در دو سال گذشته در قالب مواردی همچون عدم محاسبه حجم دیتای داخلی به‌صورت نیم‌بها، عدم انتقال دیتا به سیم‌کارت بعدی در هنگام نقل‌وانتقال سیم‌کارت، محاسبه هزینه برای IP آدرس‌های مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تاییدشده از سوی وزارت علوم که باید خدمات اینترنت رایگان دریافت می‌کردند، سوءاستفاده از خدمات ارزش‌افزوده، تضمین و جبران سرعت درخواستی کاربران در قالب اصلاح صورت‌حساب برای کاربرانی که سرعتی خریداری‌شده را دریافت نکرده بودند و موارد دیگر بوده است.

پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن‌دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیم‌کارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته‌های ترکیبی، همواره از مصداق‌های پرتکرار شکایات ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ است.

 رگولاتوری پرصد برخط و مستمر وضعیت پاسخگویی اپراتورها به شکایات مشترکان، برگزاری جلسات متعدد با مدیران دارندگان پروانه‌ها و تاکید بر پاسخگویی به موقع شکایات و درخواست‌های مشترکان، ایجاد وحدت رویه در نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات با موضوع مشابه در چارچوب تعهدات پروانه اعطایی و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و سایر قوانین و مقررات مرتبط، راه‌اندازی سامانه‌های نظارتی مختلف مانند xdslplus، نت‌سنج را با هدف حل ریشه‌ای شکایات پرتکرار در سامانه ۱۹۵ در برنامه دارد.
کد مطلب: 64140
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
گرانفروشی به اشکال مختلف قابل دید و رهگیری ست ، اما نوع دیگری هم وجود دارد که پیگیریش کمی مشکل ست ، مانند پیامک های رمز یکبار مصرف ، که به طور معمول به علت دیر رسیدن کاربران به ناچار به دفعات تقاضای ارسال مجدد می دهند به عبارتی با این روش اپراتور درآمد بیشتری کسب می کند البته به بهای اعصاب خوردی کاربر ، روش دیگر تماس های تلفنی ست که کاربر چه در پاسخ تماس و یا شماره گیری هیچگونه صوتی دریافت نمی کند ، و باز هم به ناچار چندین بار تماس را تکرار می کند تا عاقبت بعد از چندین بار قطع و وصل موفق به ارتباطی نه چندان با کیفیت می شود ، البته این تماس ها هم به نوعی ملزم به پرداخت هزینه ست ، تماس های مکرری که فقط یک بارش ارتباط موفق داشته ولی چندین بار هزینه داشته!!! و .... حجم اینترنت هایی که خریداری می شود و به هزاران دلیل عدم امکان آنتن دهی و ...‌ بلااستفاده زمان مصرفش پایان یافته و هزینه پرداخت شده ولی استفاده نشده ، شاید این روال ها به نوعی دور زدن رگلاتوری و نظارت قیمت ها باشد که با این روش جبران می شود. شاید و خیلی شایدهای دیگر که در ذهن مصرف کننده بوجود می آید ، فقط به دلیل پرداخت هزینه و عدم استفاده از خدمات درخواستی.
بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ