۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۸

درآمد 83 درصدی صنایع موسیقی از محل استریم آنلاین

ایتنا- گزارش‌های به دست آمده از انجمن صنعت ضبط موسیقی آمریکا حاکی از آن است که 83 درصد از کل درامد این صنعت در سال 2020 از محل سرویس‌های استریم آنلاین بوده است.
درآمد 83 درصدی صنایع موسیقی از محل استریم آنلاین
گزارش‌های به دست آمده از انجمن صنعت ضبط موسیقی آمریکا حاکی از آن است که 83 درصد از کل درامد این صنعت در سال 2020 از محل سرویس‌های استریم آنلاین بوده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، همه گیری ویروس کرونا در سال گذشته موجب تعطیلی بسیاری از کنسرت‌های زنده در سراسر جهان شد اما صنعت موسیقی روشی کشف کرد تا با استفاده از آن بتواند همچنان در آمد خود را در این بازار آشفته حفظ کند.
 
گزارش‌های پایان سال انجمن صنعت ضبط موسیقی آمریکا حاکی از آن است که در سال 2020 درآمد موسیقی‌های ضبط شده در آمریکا به میزان 9.2 درصد رشد داشته و به 12.2 میلیون دلار رسیده است. این رشد در درجه اول از محل سرویس‌های استریم تامین شد و میزان در آمد این بخش از 8.9 میلیارد دلار در سال 2019 به 10.1 میلیارد دلار در سال 2020 رسید. به این ترتیب سال گذشته میلادی پنجمین سال پیاپی در زمینه رشد درآمد حاصل از سرویس‌های استریم آنلاین بود.
 
اسپاتیفای و اپل به عنوان دو پلتفرم بزرگ استریم موسیقی اصلی‌ترین  مشارکت کنندگان در این زمینه بوده‌اند و 7 میلیارد دلار از درامد کلی یاد شده از این سرویس از این دو پلتفرم تامین شده است. همچنین میانگین اشتراک‌های خریداری شده در آمریکا از 60.4 میلیون در سال 2019 به 75.5 میلیون در سال 2020 رسیده است.
 
 
 
زمانی که تمامی این اعداد و ارقام را در کنار هم میگذاریم متوجه می‌شویم که 83 درصد از درآمد کلی این صنعت از محل استریم موسیقی تامین شده است و فروش سی دی‌ها و دانلود‌های دیجیتال همچنان رو به کاهش است. همچنین فروش قالب با 29.2 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 619.6 میلیون دلار رسیده است.
 
سوال اصلی به جا مانده در گزارش انجمن صنعت ضبط موسیقی آمریکا آن است که این پول کجا به پایان می‌رسد. این رقم فروش اگرچه برای این سرویس‌ها فوق العاده است اما موجب می‌شود که هنرمندان مستقل نتوانند از طریق ساخت موسیقی زندگی خود را بگذرانند. البته این مشکل همیشه در زمینه صنایع استریم موسیقی وجود داشته است اما همه گیری ویروس کرونا به افزایش چشم گیر آن دامن زده است.
 
شمار زیادی از حرفه‌ای‌های دنیای موسیقی نتوانسته‌اند در این رشد اقتصادی مشارکتی فعال داشته باشند زیرا تورهای آنها به دلیل همه گیری ویروس کرونا لغو شده است. این مشکل در برخی از پلتفرم‌ها نظیر Bandcamp مرتفع شده است اما همچنان راه زیادی تا حفظ تعادل اقتصادی در این صنعت باقی مانده است.
 
کد مطلب: 64320
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام