ایتنا- پژوهشی در رابطه با تبلیغات فیس بوک ثابت کرده است که این شبکه اجتماعی در نمایش تبلیغات استخدام شغلی به شدت جنسیت زده عمل میکند.
تبلیغات فیسبوک، جنسیت زده است!
سايت خبری ايتنا , 23 فروردين 1400 ساعت 23:45
ایتنا- پژوهشی در رابطه با تبلیغات فیس بوک ثابت کرده است که این شبکه اجتماعی در نمایش تبلیغات استخدام شغلی به شدت جنسیت زده عمل میکند.
پژوهشی در رابطه با تبلیغات فیس بوک ثابت کرده است که این شبکه اجتماعی در نمایش تبلیغات استخدام شغلی به شدت جنسیت زده عمل میکند.
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافتند که فیسبوک به کاربران زن و مرد خود تبلیغات شغلی متفاوتی نشان میدهد. در تستی که این محققان در سال گذشته انجام دادند متوجه شدند که احتمال نمایش تبلیغ استخدام رانندگان تحویل پیتزا یا مهندسی نرمافزار در انویدیا به مردان بیشتر از زنان است. این در حالی است که به زنان مشاغلی در اینستاکارت یا نتفلیکس پیشنهاد میشد.
محققان در این پژوهش دریافتند که شانس نمایش تبلیغات استخدام با هویت جنسیتی منطبق با برخی صنایع و شغل هایی که آن جنس در آنها حضور پر رنگ تری داشتهاند، برای کاربران همان جنسیت بیشتر است. این محققان در پژوهش خود اظهار داشتند که:« فیس بوک پلتفرمی است که الگوریتمش وجود تفاوت در ویژگیهای جمعیت شناختی شغل را یاد گرفته و ادامه می دهد.»
کد مطلب: 64652
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64652/تبلیغات-فیس-بوک-جنسیت-زده