ایتنا - بازیهای موبایلی اکنون بیش از همیشه با نرخ نفوذ و گردش مالی بیشتر در میان بازیکنان موجب زنده ماندن اکوسیستم صنعت بازی در ایران هستند.
بازیهای موبایلی عامل پویایی صنعت بازی در ایران
26 ارديبهشت 1400 ساعت 11:19
ایتنا - بازیهای موبایلی اکنون بیش از همیشه با نرخ نفوذ و گردش مالی بیشتر در میان بازیکنان موجب زنده ماندن اکوسیستم صنعت بازی در ایران هستند.
مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک) در تازهترین گزارش خود مبتنی بر پیمایش ملی مصرف بازیهای دیجیتال ایران در سال ۱۳۹۹ ضمن ارائه نگاهی کامل به الگوی بازی، ترجیحات و میزان هزینهکرد بازیکنان موبایلی، به مرور شاخصترین اطلاعات استفاده از این پلتفرم در میان بازیکنان ایرانی پرداخته است.
به گزارش ایتنا از ایسنا، این گزارش که با عنوان «نمای نزدیک ۱۳۹۸- پلتفرم موبایل: نیروی پیشران» در بنیاد ملی بازیهای رایانهای منتشر شده است، حکایت از نفوذ بسیار بالای بازیهای موبایلی در میان بازیکنان ایرانی دارد. چنانچه با استناد به یافتههای این گزارش از مجموع ۳۲ میلیون بازیکن ایرانی، ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بازیکن پلتفرم موبایل هستند که حداقل یک ساعت در هفته و با یکی از دستگاههای گوشی هوشمند و تبلت بازی میکنند. در این میان سهم استفادهکنندگان از گوشی هوشمند با ۹۵ درصد به مراتب بالاتر از جمعیت ۱۸ درصدی استفادهکنندگان از تبلت است.
نکته قابل توجه دیگر در این گزارش اینکه به دلیل دسترسی سادهتر به این پلتفرم، شاهد حضور طیفهای اجتماعی گستردهتری اعم از کودک، نوجوان، جوان، میانسال و کهنسال در میان بازیکنان موبایلی هستیم. هر چند که در میان بازیکنان پلتفرم موبایل هم سهم بازیکنان مرد با ۶۵ درصد نسبت به سهم ۳۵ درصدی بازیکنان زن، برتری دارد.
از دیگر آمار جالب توجه در گزارش پژوهشی دایرک اینکه، ۶۵ درصد از بازیکنان موبایلی بهصورت آنلاین بازی میکنند و سه ژانر معمایی، استراتژی و تیراندازی، پرطرفدارین ژانرها در میان بازیکنان پلتفرم موبایل در ایران است.
کد مطلب: 64962
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64962/بازی-های-موبایلی-عامل-پویایی-صنعت-بازی-ایران