تصمیم جدید بوئینگ برای خاتمهدادن به عرضه این خدمات که Connexion نام گرفته بود بیش از 320 میلیون دلار برای این شرکت هزینه در پی خواهد داشت. شرکت بوئینگ برای عرضه این خدمات گسترده سرمایهگذاریهای فراوانی را بر سیستمهای ماهوارهای پیشرفته انجام داده بود، اما در این میان شرکتهای عرضهکننده خدمات مسافرتی برای کاهش هزینه به سمت سرویسهایی که از شبکههای تلفنهمراه استفاده میکنند روی آورده بودند و این امر موجب شد تا بوئینگ در این طرح عظیم شکست بخورد. در حال حاضر بیش از 560 کارشناس زبده روی این طرح بوئینگ فعالیت میکنند و این در حالی است که تمامی آنها به استخدام این شرکت بزرگ درآمدهاند. این شرکت هواپیماسازی هماکنون مجبور است همه این کارشناسان را در بخشهای دیگر بهکار بگیرد. شرکت بوئینگ پس از سالها مطالعه و بررسی عرضه این خدمات را از سال 2004 میلادی آغاز کرد و بر این اساس به کاربران امکان میداد حتی در ارتفاعات بسیار زیاد نیز از اینترنت پرسرعت استفاده کنند. بوئینگ در ماه ژوئن سال گذشته اعلام کرده بود که در نظر دارد امتیاز استفاده از این طرح شکست خورده را واگذار کند، اما تا کنون هیچ مرکزی اقدام به خرید تجهیزات این مرکز نکرده است.