ایتنا - گوگل نگاهی جامع به مبحث آگهی و تبلیغات داشته است چرا که تبلیغات 80 درصد کل درآمد این غول دنیای جستجو را به خود اختصاص داده است.
گوگل ردیابی کاربران در اندروید را برای آگهیدهندگان دشوارتر میکند
سايت خبری ايتنا , 23 خرداد 1400 ساعت 23:48
ایتنا - گوگل نگاهی جامع به مبحث آگهی و تبلیغات داشته است چرا که تبلیغات 80 درصد کل درآمد این غول دنیای جستجو را به خود اختصاص داده است.
کاربران موبایل از ردیابی رفتارهایشان در محیط اینترنت توسط آگهیدهندگان کلافه هستند، و گوگل و اپل تغییراتی را انجام دادهاند تا به جلوگیری از ردیابی کمک شود. پس از اپل اکنون نوبت به گوگل رسیده است که دست به کار تغییرات مشابهی شود.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلشگیر، گوگل این امکان را برای کاربران اندروید فراهم آورده تا انتخاب کنند که برای مدتی طولانی از شر آگهیهای سفارشیسازیشده خلاص شوند.
با این حال، حتی در صورتی که کاربر تصمیم به غیرفعال شدن آگهیهای سفارشیسازیشده برای خودش بگیرد، باز هم گوگل به توسعهدهندگان نرمافزار اجازه داده است که به آیدی تبلیغاتی (Advertising ID) کاربر دسترسی داشته باشند. آیدی تبلیغاتی یک رشته منحصر به فرد از کاراکترها است که دستگاه کاربر را مشخص میکند. آگهیدهندگان به این اطلاعات در راستای اهدافی مانند سنجش استفاده از اپ یا فراهمسازی امکان شناسایی و پیشگیری از ترافیک نامعتبر برای خود استفاده میکنند.
این تغییر جدید توسط گوگل برای کاربر امکان انتخاب خارج شدن از آگهیهای سفارشیسازیشده را فراهم خواهد آورد و آیدی تبلیغاتی را غیر قابل دسترسی خواهد کرد. هرگونه درخواست آگهیدهنده برای آیدی تبلیغاتی با پاسخ تمام صفر مواجه خواهد شد. گوگل اخیرا تایید کرده است که این تغییر بر تمام اپهایی که بر روی دستگاههای اندروید 12 اجرا میشوند از اواخر امسال موثر خواهد شد.
کد مطلب: 65145
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65145/گوگل-ردیابی-کاربران-اندروید-آگهی-دهندگان-دشوارتر-می-کند