اینستاگرام و فیسبوک شما را وادار به خرج کردن میکنند!
ایتنا - نتایج نظرسنجی سال گذشته مینت نشان داد بیش از یک سوم آمریکاییها اذعان میکنند که رسانه اجتماعی بر عادتهای خرج کردن آنها تاثیر گذاشته است.
۶۴ درصد به این فکر میکنند که چطور دوستانشان می توانند از پس هزینه سفرهای مسحورکننده و خودروهایی که تصاویرشان را در فضای آنلاین پست میکنند، بربیایند.
به گزارش ایتنا از ایسنا، واضح است که رقابت با کل گروه اجتماعی، باعث ته کشیدن سریع پول خواهد شد. اما برنت وایس، هم موسس شرکت مشاوره مالی "فسِت ولث" می گوید اشتباه واقعی در وهله نخست باور آنچه است که در فضای آنلاین مشاهده می کنید.
به گفته این مشاور مالی، فراموش کردن این که فیسبوک و اینستاگرام هرگز کل ماجرا را به ما نمیگویند، راحت است. اگر به رسانه اجتماعی بچسبیم، زندگی کاملا متفاوتی را به تصویر می کشد که واقعیتی که به ما نشان داده می شود نیست. همه یک مراسم عروسی ۵۰ هزار دلاری دارند و همه یک خانه خیلی بزرگ دارند. اما واقعیت این است که بسیاری از افراد تصمیمات بسیار هوشمندانه و آگاهانه ای می گیرند. این به معنای آن نیست که آنها مراسمهای عروسی خوبی نمی گیرند اما آن را با بقیه زندگیشان متوازن میکنند.
افراد درباره عادتهای سرمایه گذاری هوشمندانه یا هنگامی که پول بیشتری را در پس انداز اضطراری خود می گذارند، مطلب آنلاینی پست نمیکنند و مطمئنا درباره میزان بدهی که زیر بار آن می روند هم پست نمیکنند.
تصویر نادرست از وضعیت مالی دوستانمان ممکن است هنگامی که در آستانه گرفتن یک تصمیم بزرگ و احساسی مانند خرید اولین خانه مان هستیم، برای ما خطرناک باشد.
وایس می گوید مشکل واقعی برنامه ریزی ضعیف نیست بلکه نداشتن هیچ برنامه ریزی است. یکی از بزرگترین مشکلاتی که مرتکب می شویم این است که اهداف درستی تعیین نمی کنیم.
بر اساس گزارش مانی وایز، وی توصیه می کند هنگامی که قرار است یک تصمیم مالی گرفته شود، بهترین راه خاموش کردن گوشی و دست برداشتن از فکر کردن درباره کارهایی است که دیگران انجام می دهند و در عوض متمرکز شدن به اهداف و ارزشهای خودمان است.