ایتنا - آمازون که نگران کاهش نفوذ و درآمد خود پس از تصویب قوانین ضد انحصار جدید در کنگره آمریکاست، برای مقابله به روشی جدید متوسل شده است.
شرکت آمازون با ارسال ایمیلهایی برای صاحبان کسب و کار که اقلام و کالاهای خود را از طریق این شرکت به فروش میرسانند، به آنها هشدار داده که قوانین ضد انحصار کنگره کسب و کار این افراد را تهدید خواهد کرد.
به گزارش ایتنا از مهر، در این ایمیلها ادعا شده قوانین اصلاحی ضد انحصار که به تصویب کمیته قضائی کنگره رسیده، توانایی افراد برای فروش کالاهای خود از طریق آمازون را محدود میکند. فروش کالاهای عرضه شده از سوی افراد و شرکتهای ثالث یکی از مهمترین منابع درآمدی آمازون محسوب میشود.
اگر چه ممکن است این قوانین در جریان تصویب نهایی در کنگره آمریکا تغییر کنند، اما آمازون مدعی است عملیاتی شدن آنها به خصوص به کسب و کارهای متوسط و کوچک آسیب میزند. این در حالی است که کنگره این قوانین را با هدف مقابله با رویههای ضد رقابتی آمازون بر علیه همین کسب و کارها به تصویب رسانده است.
قرار است برای بررسی بیشتر موضوع نشستهایی غیرحضوری با حضور آمازون و صاحبان کسب و کارهای ثالث برگزار شود. شش قانون ضد انحصار در حال تصویب در کنگره آمریکا اقدامات انحصارطلبانه شرکتهایی مانند آمازون، اپل، فیسبوک و گوگل را سختتر کرده و خرید شرکتهای موفق رقیب، اعمال تبعیض به نفع خدمات ارائه شده توسط خود، انتقال دادهها میان سرویسهای مختلف متعلق به یک شرکت و غیره را دشوارتر کرده و از سوی دیگر تصمیمگیری در مورد پروندههای ضد انحصار را توسط دادستانهای کل ایالتی و تنظیم مقررات فدرال برای شکایت از شرکتهای انحصارطلب را تسهیل میکند.