ایتنا - MFA یک روش امنیتی شرکتی است که کاربران، در صورتی که قصد دسترسی به دادههای کاری از روی دستگاههای شخصیشان داشته باشند، ملزم به استفاده از آن خواهند بود.
راه حل شرکتها در مقابل عادات بد امنیتی کاربران چیست؟
سايت خبری ايتنا , 16 آبان 1400 ساعت 23:11
ایتنا - MFA یک روش امنیتی شرکتی است که کاربران، در صورتی که قصد دسترسی به دادههای کاری از روی دستگاههای شخصیشان داشته باشند، ملزم به استفاده از آن خواهند بود.
با رو آوردن فزاینده افراد به دستگاههای الکترونیکی کاریشان برای دسترسی به حسابهای آنلاین شخصیشان، لازم است که شرکتها آموزشهایی برای افزایش آگاهی از مسائل امنیتی به آنها ارائه کنند. بر پایه یک تحقیق پیمایشی Bitdefender از بیش از 10100 شرکتکننده در سطح جهان که در ماه ژوئن انجام شد، از هر 10 کاربر شش نفرشان در یک سال اخیر دستکم یک تهدید امنیتی، از جمله کلاهبرداری تلفنی و فیشینگ، را تجربه کرده بود. این تحقیق شامل کاربران 18 تا 65 ساله بود.
به گزارش ایتنا و به نقل از سیودایو، در حالی که بیشتر پاسخدهندگان به این نظرسنجی از تلفن شخصیشان برای دسترسی به حسابهای آنلاین شخصیشان استفاده کرده بودند ولی دستکم 37% از لپتاپ، دسکتاپ یا اسمارتفون کاریشان برای این هدف بهره گرفته بودند.
در حالی که به خاطر پاندمی کرونا دورکاری کارکنان به طرز چشمگیری افزایش یافته است، پانزده درصد از شرکتکنندگان گفتند که از هیچ محصول یا سرویس امنیتی آنلاینی استفاده نمیکنند، و 30% از نرمافزار آنتیویروس برای گوشی یا تبلتشان استفاده نمیکنند.
بیتدیفندر دریافته است که رایجترین روش (52%) افراد برای مدیریت پسورد به حافظه سپردن آن است. یک سوم از پاسخدهندگان از گزینه پر کردن خودکار در دستگاههایشان استفاده میکنند، و 28% آن را در یک فرمت فیزیکی مینویسند. تنها یک چهارم از پاسخدهندگان از یک ابزار مدیریت پسورد استفاده میکنند.
ولی ابزارهای مدیریت پسورد محتملتر است که بر روی دستگاههای کاری استفاده شوند، نه بر روی دستگاههای شخصی.
کد مطلب: 66609
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66609/راه-حل-شرکت-ها-مقابل-عادات-بد-امنیتی-کاربران-چیست