برنامهریزی و گسترش شبکه پوشش همراه اول در نسلهای سه و چهار، به گونهای بوده که مطابق آمار مزبور و تا پایان سه ماهه سوم سال 1400 نسبت رشد کاربران پهنباند همراه اول، حتی از نسبت رشد کاربران پهنباند کشوری نیز پیشی گرفته است.
سهم بازار چشمگیر همراه اول در اینترنت موبایل طی 9 ماهه 1400
30 بهمن 1400 ساعت 17:17
برنامهریزی و گسترش شبکه پوشش همراه اول در نسلهای سه و چهار، به گونهای بوده که مطابق آمار مزبور و تا پایان سه ماهه سوم سال 1400 نسبت رشد کاربران پهنباند همراه اول، حتی از نسبت رشد کاربران پهنباند کشوری نیز پیشی گرفته است.
با پیشرفت فناوریهای انتقال داده، امروزه توسعه ارتباطات و به ویژه شبکه اینترنت، به تجهیز و گسترش هر چه بیشتر نسلهای جدید نیازمند است واز این رو، ارائه کنندگان بزرگ خدمات در صدد تغییر سختافزارها و نرمافزارهای پیشین خود هستند و همچنین در برنامههای گسترش پوشش خود انحصارا از تجهیزات نسل جدید بهرهبرداری میکنند.
تا مدتی پیش نسل سوم، تازهترین و پیشروترین فناوری در ارتباطات محسوب میشد، اما اکنون استفاده از نسل چهارم به امری عادی در دنیا بدل شده، ضمن اینکه نسل پنجم نیز کمابیش در حال عملیاتی شدن است.
در کشور ما نیز با گذر از نسل سوم، ارائه دهندگان اینترنت، به خصوص اپراتورهای موبایل به رقابت در برای عرضه نسلهای جدید یعنی ارتباطات پهنباند(شامل نسلهای سه و چهار) مشغولند.
به لطف همین رقابت است که کاربران موبایل، امروز به راحتی میتوانند لذت استفاده از سرعت بالای اینترنت به مدد نسل سوم و نیز چهارم را تجربه نمایند.
آمار و جداول رسمی که به شکل ادواری از سوی مراجع رسمی و در راس آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(به عنوان رگولاتور حوزه ارتباطات کشور) منتشر میگردد نشان میدهد که شمار کاربران پهنباند(نسل سه و چهار اینترنت) در ایران افزایش تصاعدی داشته است. مطابق این آمار، تا پایان سه ماهه اول سال 1400 بیش از 82 میلیون کاربر از خدمات اینترنت پهنباند نسل سه و چهار استفاده میکردهاند که حاکی از ضریب بیش از 96 درصد در سطح کشور است.
مطابق این آمار، تعداد کاربران پهنباند در پایان سه ماهه سوم سال 1400 به بیش از 91 میلیون رسیده که نشان دهنده رسیدن ضریب نفوذ این فناوری به بیش از 109 درصد است!
بیشترین سهم نسلهای سه و چهار از آن کدام اپراتور است؟
اعداد و ارقام بالا، در جای خود قابل توجه و تقدیرند، اما دقت بیشتر در آمار و جداول منتشر شده، به خوبی میتواند نقش و سهم ارائه دهندگان این خدمات به مردم را عیان کند.
مطابق آمار مزبور، در سه ماهه اول سال 1400، همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، دارای تعداد کاربران پهنباند معادل بیش از 41 میلیون بوده، و بدین ترتیب فراتر از همه دیگر خدماتدهندگان سهم داشته و مجموعا نیمی از سهم این بازار را بدست گرفته است و توانسته طعم این فناوری را به شمار بزرگ کاربران خود بچشاند.
نکته قابل توجه دیگر اینکه همزمان با رشد شمار کاربران اینترنت پهنباند کشور در گذر زمان و طی شش ماه بعد، مشترکان پهن باند اپراتور اول کشور نیز شاهد افزایش بالایی بوده است.
برنامهریزی و گسترش شبکه پوشش همراه اول در نسلهای سه و چهار، به گونهای بوده که مطابق آمار مزبور و تا پایان سه ماهه سوم سال 1400 نسبت رشد کاربران پهنباند همراه اول، حتی از نسبت رشد کاربران پهنباند کشوری نیز پیشی گرفته است.
مطابق این جداول، در مقطع زمانی مذکور، همراه اول همچنان پرچمدار بازار پهنباند در کشور بوده و تعداد کاربران خود را به حدود 49 میلیون رسانده است.
کد مطلب: 67704
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67704/سهم-بازار-چشم-گیر-همراه-اول-اینترنت-موبایل-طی-9-ماهه-1400