بنا به گفته مهدي رودكي، مدير سايت IRAN-SEO (كه برگزار كننده اين مسابقه است) اين جايزه، به سايتهايي داده ميشود كه از نگاه موتورهاي جستوجو و تكنيكهاي SEO، موفقترين ارزيابي شوند. توجه به تكنيكهاي SEO، باعث ميگرد كه سايتها، سريعتر و بيشتر در نگاه موتورهاي جستوجو ظاهر شوند، و در نتيجه به هنگام انجام جستوجو از سوي كاربران، اين سايتها هرچه بيشتر به عنوان پاسخ جستوجو به كاربران معرفي گردند. دو سايت «پارسيك» و «جانانه» از سوي مدير سايت IRAN-SEO به عنوان بهترينهاي سال 82 انتخاب و معرفي شدند، اولي به عنوان بهترين جستوجوگر، و دومي به عنوان بهترين فهرست. بدين ترتيب، عليرضا شيرازي مدير سايت پارسيك، و نيما نيازمند مدير سايت جانانه، امروز و طي مراسمي در شركت اطلاعرساني همكاران سيستم (حامي مسابقه ذرهبين طلايي) جايزه خود را تحويل گرفتند. گفتني است كه مراحل مسابقه، از حدود 5 ماه پيش آغاز شد، و نهايتاً در ميان 8 كانديداي پاياني، 2 سايت برنده معرفي شدند، و از 6 سايت ديگر نيز تقدير به عمل آمد. - سايت پارسيك - سايت جانانه