۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۳

آخرین آمار ترابردپذیری در سال گذشته

ایتنا - ​​​​​​​تعداد ترابردهای صورت‌گرفته در سال ۱۴۰۰، ۷۴ هزار و ۹۴۹ بوده و مشترکان هر یک از اپراتورها با حفظ شماره خود توانستند از خدمات اپراتور دیگری استفاده کنند.
آخرین آمار ترابردپذیری در سال گذشته


طرح ترابردپذیری شماره‌ها (MNP) این امکان را فراهم می‌کند که مشترکان با حفظ شماره خود، اپراتور ارائه‌دهنده خدمات خود را عوض کرده و از خدمات اپراتور مقصد استفاده کنند.  برای اجرای این طرح لازم است که در گام اول مشترک از طریق مراجعه به سایت یا مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی اپراتوری که قصد دارد به آن مهاجرت کند، فرم درخواست را تکمیل و به عبارتی برای اجرای این طرح ثبت نام کند. پس از آن در صورتی که فرد از شرایط لازم برخوردار باشد از طریق یک پیامک تأیید ثبت‌نام او به اطلاعش خواهد رسید.

به گزارش ایتنا از ایسنا، امکان تغییر اپراتورها از طریق ترابردپذیری تنها دو بار در سال میسر است و پس از این تغییرات هزینه تمامی سرویس‌ها، تماس و پیامک مطابق با اپراتوری که به آن ترابرد شده محاسبه خواهد شد. همچنین پیش از اجرای طرح ترابردپذیری لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه‌دهنده خدمات اولیه فعالیت داشته باشد.

البته ممکن است برخی از درخواست‌های ترابرد از سوی مشترکان با موافقت مواجه نشود. احراز نشدن هویت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام‌شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نکردن ترابرد نظیربه‌نظیر مانند درخواست ترابرد سیم‌کارت دایمی به اعتباری و برعکس، فعال نبودن سیم‌کارت، فعال‌بودن کمتر از سه ماه سیم‌کارت شماره مورد درخواست برای ترابرد و پرداخت نکردن به موقع صورتحساب اولیه صادرشده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سیم‌کارت‌های دائمی از دلایل رد درخواست ترابرد عنوان شده است.

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ۱۴۰۰، ۷۴ هزار و ۹۴۹ ترابرد تکمیل شده است. ترابردهای صورت‌گرفته به‌شکل مجزا در جدول زیر آمده است.
 

البته تنها تعداد تراز، ملاک اول بودن یک اپراتور در ترابرد نیست. موارد دیگری از جمله کیفیت، تعداد تخلفات، سرعت ترابرد و تجربه کاربری هم وجود دارد و بعضی از این پارامترها به نحوه ارائه سرویس برمی‌گردد. ممکن است یک اپراتور در یک مدت زمان، سرویس خاصی ارائه دهد که در آن زمان مشترک به اپراتور ترابرد کند و بعد بخواهد به اپراتور مبدا خود برگردد؛ این دلیل نمی‌شود اپراتوری که از آن بازگشته، سرویس نامناسبی داشته و یا اپراتوری که الان انتخاب کرده سرویسش مناسب است.
کد مطلب: 68116
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ