ایتنا - یک شبکه اجتماعی نوپا، رویکرد تیکتاک، اینستاگرام و توییتر را در انتشار محتوا با برنامه جدیدی که ساخته، به چالش کشیده است.
با رقیب جدید اینستاگرام «واقعی باش»!
21 فروردين 1401 ساعت 14:26
ایتنا - یک شبکه اجتماعی نوپا، رویکرد تیکتاک، اینستاگرام و توییتر را در انتشار محتوا با برنامه جدیدی که ساخته، به چالش کشیده است.
این روزها جوانان بسیاری طرفدار پروپاقرص برنامهای تازه بهنام «بیریِل» (واقعی باش-BeReal) شدهاند که روزانه دو دقیقه به کاربر فرصت میدهد دو عکس (با دوربین جلو و پشت گوشی تلفن همراه )بگیرد و با دیگران به اشتراک بگذارد.
به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، محبوبیت بیریل، این رسانه اجتماعی نوپا، میان جوانان و دانشجویان بهشدت در حال افزایش است. آنهم به یک دلیل: در بیریل، شما تنها دو دقیقه وقت دارید عکس بندازید و آن را منتشر کنید.
«بیریل» که شرکتی مستقر در پاریس است، به این دلیل برای مخاطبان جذاب است و هر روز کاربران بیشتری به سمتش کشیده میشوند که تعاملات در آن سریعتر و عادی است. این برنامه هر روز زمان متفاوتی را انتخاب میکند که در آن مردم میتوانند در عرض دو دقیقه عکسی بگیرند و آن را پست کنند. شعار این شرکت هم این است: «راهی تازه و منحصربهفرد برای کشف اینکه دوستان شما در زندگی روزمره خود واقعا چه کسیاند.»
با ورود این برنامه نوظهور که نسل جدید را به سمت خود کشیده است، حالا اینستاگرام، تیکتاک و فیسبوک رقیب قدرتمند و تازهای پیدا کردهاند؛ چون نسل امروز در رسانههای اجتماعی دنبال تجربیات متفاوتی است؛ بهویژه در تعاملات غیررسمیتر.
در سال ۲۰۲۰، کارآفرینان فرانسوی این برنامه یعنی الکسی بریا و کوین پرو، این برنامه را برای جذب مخاطبانی متفاوت راهاندازی کردند. برنامهای که برخلاف اینستاگرام نمیتوان در آن از عکسهای ویرایششده استفاده کرد یا با فیلتر عکس انداخت. این برنامه در طول روز و در طی زمانهای مختلف با زنگ هشداری به کاربر اطلاع میدهد که برای گرفتن عکس از خود یا محیط اطرافشان با دوربین جلو یا عقب گوشی دو دقیقه وقت دارند. کاربر میتواند در صورت از دست دادن هشدار، بعدا عکس را آپلود کند اما عکس آپلودشده علامتی خواهد داشت؛ مبنی بر اینکه با تاخیر ارسال شده است.
کد مطلب: 68168
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/68168/رقیب-جدید-اینستاگرام-واقعی-باش