ایتنا - ارزانترین خودروهای برقی 30 هزار تا 40 هزار دلار قیمت دارند، در حالی که گزینههای ارزانقیمت اندکی در خودروهای هیدروژنی وجود دارد و ارزانترین آنها خودروی هیدروژنسوز Mirai تویوتا است که 50 هزار دلار به فروش میرسد.
چرا خودروهای هیدورژنی محکوم به شکست هستند؟
سايت خبری ايتنا , 3 ارديبهشت 1401 ساعت 21:02
ایتنا - ارزانترین خودروهای برقی 30 هزار تا 40 هزار دلار قیمت دارند، در حالی که گزینههای ارزانقیمت اندکی در خودروهای هیدروژنی وجود دارد و ارزانترین آنها خودروی هیدروژنسوز Mirai تویوتا است که 50 هزار دلار به فروش میرسد.
خودروهای بدون آلایندگی در حال رواج یافتن هستند؛ وبسایت Green Cars گزارش کرده است که 6.4 میلیون خودرو برقی و هیبریدی در سال 2021 فروخته شدهاند. گزارش Cars.com نیز گویای آن است که در فاصله 24 فوریه تا 25 مارس 2022 جستجوی خودروهای برقی (EVها) جهشی 173 درصدی به خود دیده است، و همچنین منابع خبری به وبسایت Electrek گفتهاند که سفارش خودروهای تسلا در هفته دوم مارس امسال 100 درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلشگیر، آمارهای فوق طبیعتا پرسشی بزرگ را به ذهن متبادر میسازد: چرا خودروهای هیدروژنی از انقلاب تحرک سبز جا ماندهاند؟ پاسخ این سوال نسبتاٌ ساده است و به موضوعات هزینهها، تکنولوژی، امنیت و زیرساخت باز میگردد.
در حدود سال 2010، خودروهای هیدروژنی به عنوان ماشینهایی که میتوانند دنیا را تغییر دهند دیده میشدند؛ آنها رقابت با همتاهای کاملا برقیشان را برای سلطه بر بازار آغاز کردند، ولی خودروهایی که از باتری لیتیومی استفاده میکنند به سرعت آنها را خلع سلاح کردند. برندهای عمده خودرویی مانند فولکس واگن، که امروز یک تولیدکننده جهانی EV است، تمام مدلهای هیدروژنی را به تدریج از رده خارج کردند. چرا؟ پاسخ BMW این است که خودروهای هیدروژنی وقتی وارد خیابانها میشوند قدرتشان نصف همتاهای تمام برقیشان است.
کد مطلب: 68294
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/68294/چرا-خودروهای-هیدورژنی-محکوم-شکست-هستند