ایتنا - رگولاتور رقابت انگلیس دومین تحقیق درباره روش های تبلیغات گوگل را آغاز کرد.
به اعتقاد این رگولاتور ممکن است گوگل رقابت را مختل و به طور غیرقانونی سرویس های خود را ارجحیت داده باشد.
به گزارش ایتنا از مهر، تحقیق جدید سازمان رقابت و بازارهای انگلیس(CMA)پس از یک بررسی درباره توافق گوگل و فیس بوک درباره تبلیغات آنلاین انجام می شود.
این درحالی است که دولت های سراسر جهان هر روز قوانین سختگیرانه تری علیه شرکت های فناوری آمریکا وضع می کنند. هم اکنون چند تحقیق در سراسر جهان از جمله در آمریکا و اتحادیه اروپا درباره موقعیت این شرکت ها در بازار انجام در حال انجام است.
این سازمان روز گذشته اعلام کرد ۳ بخش کلیدی از زنجیره تبلیغات فناوری (سرویس های واسطه گری تبلیغات فناوری) را بررسی می کند. این درحالی است که گوگل بزرگترین تهیه کننده هریک از بخش های کلیدی مذکور است.
آندرئا کوشلی در این باره در بیانیه ای گفت: ما نگران هستیم که ممکن است گوگل از موقعیت خود در فناوری تبلیغات به نفع خدمات خود استفاده کند. این روند به ضرر رقبا، مشتریان و در نهایت مصرف کنندگان است.
انگلیس سال گذشته قوانین رقابتی جدیدی وضع کرد تا اجازه ندهد گوگل و فیس بوک با تکیه بر سلطه خود بر بازار شرکت های کوچک را کنار بزنند و به مشتریان آسیب برسانند.
در همین راستا واحد بازارهای دیجیتال در CMA ایجاد شد که قدرت تعلیق، مسدودساز و معکوس کردن تصمیمات شرکت های فناوری را دارد و می تواند در صورت نافرمانی شرکت های فناوری برای آنها جریمه مالی تعیین کند.