ایتنا - با توجه به الزام شرکت ملی پست به افزایش حداکثر ۵۰ درصدی تعرفههای پستی، درصورت مواجهه با هزینههای متعارف، افراد میتوانند شکایت خود را اعلام و نسبت به دریافت مبلغ مازاد، اقدام کنند.
چگونه بابت هزینههای اضافی پست شکایت کنیم؟
9 خرداد 1401 ساعت 12:18
ایتنا - با توجه به الزام شرکت ملی پست به افزایش حداکثر ۵۰ درصدی تعرفههای پستی، درصورت مواجهه با هزینههای متعارف، افراد میتوانند شکایت خود را اعلام و نسبت به دریافت مبلغ مازاد، اقدام کنند.
در حالی که در روزهای گذشته، اعلام شد تعرفههای پستی از ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت خواهند داشت، برخی از مشتریان از افزایشهای نامتعارفی تا ۸۰ و ۱۰۰ درصد در حوزه خدمات پستی خبر دادند. اما عیسی زارعپور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با تکذیب افزایش دو و سه برابری تعرفههای پستی، افزایش تعرفههای پستی را در خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی ۲۰ درصد برای مردم عادی، ۵۰ درصد برای حقوقیها و دولتیها و در خدمات غیرپایه، ویژه و پیشتاز نیز ۴۰ درصد، اعلام کرد و دریافت هر مبلغ اضافهتر را تخلف دانست.
به گزارش ایتنا از ایسنا، زارعپور، همچنین شرکت پست را موظف کرد به دلیل زمانگیر بودن فرآیندهای اداری ثبت شکایات، سامانه جداگانهای برای رسیدگی به شکایات پستی و بازگرداندن هزینههای اضافی که از کاربران دریافت شده راهاندازی کنند. اگرچه این سامانه هنوز از سوی شرکت پست اعلام نشده، اما کاربران همچنین میتوانند با مراجعه به وبسایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و بخش شکایات، اقدام به شکایت نسبت به خدمات کنند.
کد مطلب: 68691
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/68691/چگونه-بابت-هزینه-های-اضافی-پست-شکایت-کنیم