۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۷
مدیرعامل شرکت ملی پست:

افزایش تعرفه پست به دلیل ارتقای خدمات بود

ایتنا - ​​​​​​​به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست، دلیل افزایش تعرفه‌های پستی، ارتقای خدمات بوده است.
افزایش تعرفه پست به دلیل ارتقای خدمات بود

در روزهای گذشته اعلام شد تعرفه‌های پستی از ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت خواهند داشت، هرچند برخی از مشتریان از افزایش‌های نامتعارفی تا ۸۰ و ۱۰۰ درصد در حوزه خدمات پستی خبر دادند. اما عیسی زارع‌پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با تکذیب افزایش دو و سه برابری تعرفه‌های پستی، افزایش تعرفه‌های پستی را در خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی ۲۰ درصد برای مردم عادی، ۵۰ درصد برای حقوقی‌ها و دولتی‌ها و در خدمات غیرپایه، ویژه و پیشتاز نیز ۴۰ درصد، اعلام کرد و دریافت هر مبلغ اضافه‌تر را تخلف دانست.

به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود لیائی -مدیرعامل شرکت ملی پست- در یک برنامه تلویزیونی درباره علت افزایش تعرفه‌های پستی و تاثیر آن بر ارتقای کیفیت خدمات، توضیح داد: دلیل افزایش تعرفه‌ها، همین ارتقای خدمات، در حالی که در سه سال گذشته قیمت‌ها همچون فنر نگه داشته شده بود و ما طی این سه سال متناسب با تورم هیچ افزایش قیمتی نداشتیم، در حالی که خدمات پستی مبتنی‌ بر نیروی انسانی است که حقوقش طی این سه سال تقریبا سه برابر شده است؛ کاغذ، کارتن و ابزار بسته‌بندی طی این سه سال افزایش قیمت داشتند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پرداخت یارانه‌ای که ما بابت این مابه‌التفاوت می‌دهیم، به ما اجازه نمی‌دهد که به سمت توسعه و تجهیز و نوسازی برویم، طی این سه سال ما نتوانستیم ساختمان‌ها را تعمیر و تجهیز کنیم؛ وسایل نقلیه، کامیون‌ها و موتورها و ماشین‌هایمان به شدت فرسوده هستند و از طول عمر رسمی‌شان گذشته، ناوگانی پستی ما دچار خلاء شده و یک‌به یک از رده خارج می‌شوند و نیاز به نوسازی داریم.
کد مطلب: 68717
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ