ایتنا - ویتارا هنوز نسبتا ارزان است و تجهیزات زیادی دارد از جمله کنترلهای متکی به فرمان، کمکراننده و ویژگیهای امنیتی مانند هشدار نقطه کور.
سوزوکی ویتارا؛ با ظاهری کمی دِمُده
1 تير 1401 ساعت 11:36
ایتنا - ویتارا هنوز نسبتا ارزان است و تجهیزات زیادی دارد از جمله کنترلهای متکی به فرمان، کمکراننده و ویژگیهای امنیتی مانند هشدار نقطه کور.
به ندرت پیش میآید اتومبیل جدیدی از راه برسد که نسبت به مدلهای قبلیاش چندان پیشرفتی نکرده باشد، از این رو در مورد سوزوکی هم که مدل جدید کاملا هیبریدش، یعنی سواری جمعوجور (کامپکت) ویتارا، قرار است در کنار مدل «نیمه» هیبرید موجودش فروخته شود وضع به همین منوال است.
هیچ یک از از این دو موقع رانندگی تفاوت چندانی با هم ندارند اما به بیان صریح مدل نیمههیبرید برای خرید ارزانتر است و راندنش از جفت جدیدترش گرانتر درنمیآید. هر دو را میتوان با دیفرانسیل جلو راند که چیز خاصی نیست اما همچنین میتوان هر دو را با سیستم چهار چرخ متحرک زیبنده و عالی سوزوکی به نام آلگریپ (Allgrip) راند که هم قابل دسترس و هم خیلی بهتر است و اینها مدلهاییاند که میتوان با این پیشفرض انتخاب کرد که در حومه زندگی میکنید.
به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، این اتومبیل حتی دارای تنظیم برف و کنترل پایین آمدن از تپه است. به خاطر داشته باشید که سوزوکی چندین دهه است که آفرودهای (off-road) جیپمانند میسازد و ویتارا آخرین نسخه این سنت است. اگر صرفا یک شاسیبلند جمعوجور با دو چرخ متحرک جلو یا شاسیبلند کراساوور (که بیشتر شبیه سواری است) میخواهید چون از قیافه، بالا نشستن در موقع رانندگی و کاربردی بودنش خوشتان میآید، گزینههای بسیار دیگری هم وجود دارند که به روزترند و مدرنتر، مانند فورد پوما، تویوتا یاریس کراس جدید و اسکودا کامیک.
راستش را بخواهید باید سعی کنم پروندهای برای آخرین مدل سوزوکی «تمام» هیبرید بسازم، پس سعیام را میکنم. این ماشین تمام هیبرید است مانند تویوتا پریوس و باتریهایش را هنگام حرکت «خودش شارژ میکند» و بیشتر با موتور برقی کار میکند- در حالی که مدل نیمه هیبرید قدیمیترش با بسته باتری کوچکتر بیشتر به موتور بنزینیاش تکیه دارد. از این رو مدل تمام هیبرید در فرضیه باید با بنزین، خیلی بهتر عمل کند ولی در عمل فقط کمی بهتر است (و با پیشرفت نسبتا اندک در انتشار دیاکسید کربن). با این که سوزوکی حالا به امپراتوری تویوتا وصل است (و بعضی از مدلهای تویوتا را میسازد) ویتارای تمام هیبرید بعضی از ویژگیهای منحصر به فرد خاص سوزوکی را دارد، مانند موتور ۱.۶ لیتری داخلیاش با گیربکس ششدنده «دستی اتوماتیک» که برای تغییر دنده از کمک الکتریکی استفاده میکند.
کد مطلب: 68916
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/68916/سوزوکی-ویتارا-ظاهری-کمی-د-م-ده