ایتنا - از نظرسنجی سال ۲۰۱۵-۲۰۱۴ به بعد، سهم رو به رشدی از نوجوانان به استفاده از اینستاگرام و اسنپچت رو آوردهاند و تعداد پاسخدهندگانی که میگویند از توییتر و تامبلر استفاده میکنند روند کاهشی داشت.
روند کاهشی محبوبیت فیسبوک بین نوجوانان
23 مرداد 1401 ساعت 12:25
ایتنا - از نظرسنجی سال ۲۰۱۵-۲۰۱۴ به بعد، سهم رو به رشدی از نوجوانان به استفاده از اینستاگرام و اسنپچت رو آوردهاند و تعداد پاسخدهندگانی که میگویند از توییتر و تامبلر استفاده میکنند روند کاهشی داشت.
مرکز تحقیقات پیو بر اساس اطلاعات به دست آمده از دو دوره نظرسنجی گزارش داد سهم نوجوانان آمریکایی ۱۳ تا ۱۷ ساله که میگویند از فیسبوک استفاده میکنند از ۷۱ درصد در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۴ به ۳۲ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.
به گفته این اندیشکده آمریکایی مستقر در واشینگتن، محبوبیت تیک تاک در این دوره افزایش چشمگیری داشته است. حدود ۶۷ درصد از نوجوانان شرکتکننده در این جدیدترین نظرسنجی گفتند از تیک تاک استفاده میکنند و ۱۶ درصد از کل نوجوانان گفتند «تقریبا بهطور دائم» از این برنامه چینی میزبان کلیپهای ویدیویی استفاده میکنند.
به گفته محققان، این تازهترین تجزیهوتحلیل مبتنی بر نظرسنجی اینترنتی خودگردان در بازه زمانی ۱۴ آوریل تا ۴ مه ۲۰۲۲ است و فضای نمونه آن هزار و ۳۱۶ جفت کاربر و هر جفت متشکل از یک نوجوان آمریکایی و یکی از والدین او بود.
بر اساس این تجزیهوتحلیل، از نظرسنجی سال ۲۰۱۵-۲۰۱۴ به بعد، سهم رو به رشدی از نوجوانان به استفاده از اینستاگرام و اسنپچت رو آوردهاند و تعداد پاسخدهندگانی که میگویند از توییتر و تامبلر استفاده میکنند روند کاهشی داشت.
در این نظرسنجی جدید، یوتیوب با کاربری ۹۵ درصدی در میان پاسخدهندگان نوجوانان در صدر چشمانداز فضای مجازی نوجوانان ۲۰۲۲ قرار گرفت.
تقریبا سه چهارم نوجوانان شرکتکننده در این نظرسنجی گفتند حداقل روزانه یکبار از یوتیوب بازدید میکنند و این شامل ۱۹ درصدی بود که گفتند «تقریبا همیشه» از این سایت یا برنامهاش استفاده میکنند.
تیکتاک در این فهرست در ردیف بعدی قرار دارد و اینستاگرام و اسنپچت پس از آن قرار میگیرند و بنا بر گزارشها از هر ۱۰ نفر کاربر نوجوان، شش نفرشان از این دو برنامه استفاده میکنند.
این گزارش افزود: «نوجوانان امروزی به اندازه نوجوانان سالهای گذشته از فیسبوک استفاده نمیکنند، اما این برنامه همچنان به شکل گسترده در میان بزرگسالان استفاده میشود».
همزمان با صعود تیکتاک، سهم نوجوانانی که از فیسبوک، رسانه اجتماعی غالب در نظرسنجی ما از نوجوانان در سالهای ۲۰۱۵-۲۰۱۴، استفاده میکنند از ۷۱ درصد در آن زمان به ۳۲ درصد در حال حاضر کاهش یافته است.
کد مطلب: 69429
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69429/روند-کاهشی-محبوبیت-فیس-بوک-بین-نوجوانان