ایتنا - مسئول ستاد امر به معروف: «باید گزینهای برای رانندگان اینترنتی جهت لغو سفر مسافرانی که کشف حجاب میکنند در اپلیکیشن شرکتها پیشبینی شود.»
ورود بیسابقه ستاد امر به معروف به کسب و کارهای اینترنتی
سايت خبری ايتنا , 23 شهريور 1401 ساعت 23:02
ایتنا - مسئول ستاد امر به معروف: «باید گزینهای برای رانندگان اینترنتی جهت لغو سفر مسافرانی که کشف حجاب میکنند در اپلیکیشن شرکتها پیشبینی شود.»
در نشست رئیس اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و چند شرکت مهم اینترنتی با معاونت اجتماعی و مطالبهگری ستاد امر به معروف و نهی از منکر، معضلات، مشکلات و تخلفات شرکتهای اینترنتی و تبلیغات مغایر با شئونات اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایتنا در این نشست که برای نخستین بار برگزار شد، مسئولین ستاد امر به معروف به طرح خواستههای مشخص خود از کسب و کارهای اینترنتی پرداخته و صریحا خواستار اجرای آنها، و همکاری کامل کسب و کارهای اینترنتی در راستای اهداف این ستاد شدند، و علاوه بر آن، خواستار تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در داخل این کسب و کارها نیز شدند.
به گزارش ایتنا از سایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، در نشست رئیس اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و چند شرکت مهم اینترنتی با معاونت اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر و به میزبانی این ستاد، معضلات، مشکلات و تخلفات شرکتهای اینترنتی و تبلیغات مغایر با شئونات اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مطابق ابن گزارش در جلسه مزبور، رئیس اتحادیه کسب و کارهای مجازی، مدیر عامل سایت نیازمندیهای اینترنتی دیوار، عضو هیئت مدیره تاکسی اینترنتی اسنپ و مدیرحقوقی شرکت دیجی کالا حضور داشتند.
در این نشست حجتالاسلام سیدمیثم موسوی نژادیان «سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبهگری ستاد امر به معروف و نهی از منکر» گفت: شرکتهای اینترنتی به اشتغالزایی و سهل شدن کارهای روزمره مردم خیلی کمک کردهاند. وی رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر را تعاملی و همیاری و همکاری با اصناف دانست و از طرفی خواستار رعایت دقیق حقوق مردم و درج نکردن آگهیهای مغایر با شئونات اسلامی و اخلاقی در تبلیغات شرکتهای اینترنتی شد.
موسوی نژادیان به حمایت قاطع ستاد از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و گفت: تاکسیهای اینترنتی از رانندگان آمر به معروف و ناهی از منکر حمایت نمایند، این گونه رانندگان باید تشویق شوند نه اینکه خدای نکرده حساب کاربری آنها مسدود شود.
این مقام مسئول در ستاد پیشنهاد داد تا گزینهای برای رانندگان اینترنتی جهت لغو سفر مسافرانی که کشف حجاب میکنند در اپلیکیشن شرکتها پیشبینی شود.
سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبهگری ستاد امر به معروف و نهی از منکر، وظایف اتحادیه کسب و کار مجازی در نظارت بر شرکتهای اینترنتی را خاطر نشان کرد و افزود: رصد این شرکتها برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم و اغوای مشتری همچنین عمل به وعدههای جذاب ضروری است.
وی با بیان اینکه قانون برای همه یکسان است و نباید سلیقهای عمل شود، تصریح کرد: شرکت کوچک و بزرگ و با نفوذ و کم نفوذ نداریم.
همچنین مرتضی گرجی زاده مدیرکل امور سازمانها و نهادهای مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این جلسه بر اساس ماده 34 دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، خواستار تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در اتحادیه کسب و کارهای مجازی شد.
وی همچنین پیشنهاد ایجاد کارگروه مشترکی بین ستاد و اتحادیه کسب و کارهای مجازی در جهت رفع مشکلات مردم و جهتدهی به سیاستهای فرهنگی در این اتحادیه را مطرح کرد.
این مقام مسئول، ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را پشتوانه اقدامات قانونی ستاد در حمایت از آمران و ناهیان برشمرد و افزود: بر اساس این قانون، اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند و ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت، به موجب قانون جرم شناخته میشود. وی با اشاره به حمایت ستاد از اصناف گفت: اولین بند از تفاهمنامه ستاد با اتاق اصناف ایران، پیگیری مطالبات بحق اصناف از دستگاهها و نهادهای ذیربط است.
کد مطلب: 69795
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69795/ورود-بی-سابقه-ستاد-امر-معروف-کسب-کارهای-اینترنتی