متا از جدیدترین هدست خود رونمایی کرده است، و قرار است کارهایی بیشتر از صرفاٌ انجام بازیهای VR انجام دهد.
چند تفاوت عمده بین این Quest Pro و هدست بازی مستقل متا، یعنی Quest 2، وجود دارد. واضحترین آنها قیمت است: Quest 2 با قیمت 399 دلار و Quest Pro با قیمت چشمگیر 1499 دلار.
متا این قیمت را با این ادعا توجیه میکند که Quest Pro یکی از پیشرفتهترین هدستهای AR/VR در بازار خواهد بود، که فناوری پیشرفتهای را در خود جای داده است که ممکن است این تکنولوژی بعداً به هدستهای سطح ابتدایی این شرکت نیز افزوده شود.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلشگیر، در حالی که Quest Pro همه برنامههای بازی مشابه Quest 2 را دارد، ولی گیمرهای VR در واقع بازار هدف آن نیستند. متا در حال ارائه این هدست به مشاغل است و ادعا میکند که این یک راه ایدهآل برای همکاری، برگزاری جلسات و طراحی محصولات است.
قابلیتهایی مانند عبور رنگ و قلمهای کنترلکننده در این امر نقش دارند، اما کاربردهای تجاری آن بسیار فراتر از جنبه سختافزاری چیزها است. برنامههایی مانند Horizon با این هدف طراحی شدهاند که به کاربران اجازه دهند «با دوستان خود دورهمی داشته باشند، با افراد جدید ملاقات کنند، بازی کنند و در رویدادهای جالب شرکت کنند». همچنین میتوان از آن برای برگزاری جلسات استفاده کرد، اما افراد چندانی نیستند که زندگی کاری خود را به دنیای متاورس بکشانند.
متاورس زاکربرگ یکی از بزرگترین قمارهای تاریخ است
مارک زاکربرگ به مفهوم متاورس بسیار باور دارد. به نظر میرسد بنیانگذار فیسبوک در حال قمار کردن بر روی موفقیت آینده شرکتش در حوزه واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و در کل متاورس است.
اگر او مسیر درستی را انتخاب کرده باشد متا میتواند بازیگر اصلی بازاری شود که سالانه تریلیونها ارزش دارد. اما اگر اشتباه کرده باشد تأثیر مالی که هم او و هم شرکتش تاکنون احساس کرده باشند ممکن است تنها به اندازه نوک کوه یخ باشد.
در حالی که اکثر دپارتمانهای متا به خوبی کار میکنند، اما بخش مسئول پروژههای AR و VR زاکربرگ دهها میلیارد دلار ضررده است.
به نظر میرسد پتانسیل متاورس به عنوان جایگزینی برای دفتر سنتی حتی با شک و تردید کارمندان خود این شرکت مواجه شده است. طبیعتاٌ میتوان انتظار داشت که مارک زاکربرگ مشتاق باشد که کارمندانش از این فناوری که او میلیاردها دلار روی آن قمار کرده است استفاده کنند.
با این حال، نیویورک تایمز گزارش میدهد که این شرکت، پس از اینکه به کارمندان دستور داده شد جلسات بیشتری بر اساس متاورس در برنامه Horizon Workrooms برگزار کنند، برخی از مسائل بسیار مهم را کشف کرد. ظاهراً «بسیاری از» کارمندان متا هیچ یک از هدستهای این شرکت را نداشتند، و بقیه هم که کوئست داشتند زحمت راهاندازی آن را به خود نداده بودند!
بر اساس گزارش The Verge، معاون متاورس متاورس، ویشال شاه، اذعان کرد که این پلتفرم دارای اشکالات مختلف و مشکلات پایداری است و دستور «قفل کردن کیفی» را تا زمان رفع مشکلات آشکار آن صادر کرد.
با این حال، به نظر میرسد شاه یکی از مدیرانی است که مشتاق است کارکنان متا یکی از مهمترین نقاط فروش شرکت متا را بپذیرند.
ظاهراً مدیر اجرایی خواستار جلسات هفتگی مبتنی بر Horizon شده است و گزارش شده است که گفته است: «همه در این سازمان باید مأموریت خود را برای عاشق Horizon Worlds شدن انجام دهند. شما نمیتوانید بدون استفاده از آن عاشقش شوید. وارد آن شوید. کنید. برای استفاده از آن با همکاران یا دوستانتان، در هر دو ساختار داخلی و عمومی، تلاش کنید تا بتوانید با جامعهمان تعامل داشته باشید.»