نیازی به گفتن نیست که پورشه شرکتی مشهور و کاربلد در زمینه تولید خودرو است. این برند عملاً خودروی اسپورت موتور عقب را با پورشه 356 اختراع کرد. همچنین این خودروساز پورشه 911 را میسازد، وسیلهای که در سراسر جهان بهعنوان یکی از مهمترین خودروهایی که تاکنون ساخته شده است شناخته میشود. و همانند فولکس واگن بیتل و موستانگ از فورد شهرت زیادی دارد. حتی شاسیبلندهای Macan و Cayenne هم اعتبار خاص خود را دارند.
پورشه اخیراً اولین قدم خود را در صحنه خودروهای برقی با پورشه تایکان برداشته است، خودروی چهار دری که قادر به تولید اسب بخار بالا، گشتاور آنی و برد بیش از 200 مایل (حدود 322 کیلومتر) است.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلشگیر، تا به حال، پورشه تلاشهای خود در زمینه خودروهای برقی بر روی خودروهای معمول متمرکز کرده بود. اما تایکان یک خودروی شگفتانگیز برقی با تکنولوژی اسپورت است که آن هم قطعاً یک خودروی سواری است. اکنون، پورشه ادعا میکند که نوآوری بعدیاش همه قابلیتهای جذاب تایکان را به دوچرخههای الکتریکی انتقال خواهد داد.
پسرعموهای تایکان در قالب دوچرخههای برقی
شاید پورشه در حوزه دوچرخههای برقی پیشگام نباشد. اما با توجه به بیانیه منتشر شده از سوی این برند، محصولات الکتریکی جدید آن، که با کمک شرکت سازنده دوچرخههای برقی Rotwild ساخته شدهاند، کمتر از یک تایکان یا 911 پورشه نیستند. این دوچرخههای برقی جدید در دو پیکربندی مجزا در دسترس خواهند بود: اسپورت و کراس.
مدل اسپورت بیشتر برای استفاده در جادهها و رفت و آمدها مناسب است و دارای نورپردازی یکپارچه "Supernova" هم در جلو و هم در ستون صندلی عقب است.
نوع کراس بیشتر شبیه یک دوچرخه کوهستانی سنتی است که دربرگیرنده اجزای تعلیق ساخت شرکت Fox میشود. هر دو دوچرخه برقی توسط یک موتور الکتریکی EP-8 عرضه شده توسط Shimano تغذیه میشوند.
طبق بیانیه مطبوعاتی پورشه، «eBike Sport و eBike Cross حس و جذابیت پورشه را بر روی دو چرخ به کاربر انتقال میدهند». «جذابیت» ذکر شده در این بیانیه مطمئناً به قیمت بالایی هم ختم میشود. از جنبه قیمت، هر دو دوچرخه کاملاً شبیه پورشه هستند. قیمت اسپورت 11750 دلار و کراس 9500 دلار اعلام شده است، و هر دو مدل اواخر پاییز امسال در معرض فروش قرار خواهند گرفت.