ایتنا - خودروهای برقی در حال پیشرفت چشمگیری در ورود به بازار ایالات متحده هستند، اما با چرخش به سمت خودروهای برقی، این نگرانی وجود دارد که ادعاهای سازگاری با محیط زیست که مصرفکنندگان را به سمت خرید این نوع خودرو سوق می دهد، تعریفی نادرست یا مبهم دارند. یکی از موضوعات مورد بحث جدی این است که با باتریهای خودروهای الکتریکی اسقاط شده چه باید کرد.
آئودی اخیراً پیشرفت چشمگیری در بازار خودروهای برقی داشته است. طبق گفته آئودی ایالات متحده، E-Tron آن برد تخمینی حدود 226 مایل (370 کیلومتر) و زمان شارژ باتری تنها 30 دقیقه را دارد تا با یک شارژر عمومی سریع به 80 درصد شارژ برسد.
خودروهای برقی در حال پیشرفت چشمگیری در ورود به بازار ایالات متحده هستند، اما با چرخش به سمت خودروهای برقی، این نگرانی وجود دارد که ادعاهای سازگاری با محیط زیست، که مصرفکنندگان را به سمت خرید این نوع خودرو سوق می دهد، تعریفی نادرست یا مبهم دارند. یکی از موضوعات مورد بحث بزرگ این است که با باتریهای خودروهای الکتریکی اسقاط شده چه باید کرد. دورریز باتریها بسیار سخت است و اگر تولیدکنندگان در پروتکلهای بازیافت خود دقت نداشته باشند، این واحدهای بزرگ یک مسئله منحصربهفرد برای حفاظت از محیط زیست ایجاد میکنند. اما آئودی با باتریهای قدیمیاش کاری منحصر به فرد انجام میدهد.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلشگیر، آئودی در همکاری با یک شرکت سرمایهگذاری مشترک آلمانی و هندی به نام Nunam یک ریکشا با موتور الکتریکی توسعه داده است که میتواند از این باتریها، که دیگر نمیتوانند توان موردنیاز یک خودروی کامل را تامین کنند، استفاده کاملی داشته باشد.
پروژه ریکشا می تواند تحرکپذیری و پایداری زیستمحیطی را در «جنوب جهانی» دوباره تقویت کند
ریکشا یک جزء پر جنب و جوش و همه جا حاضر در جادههای شهرها و مناطق روستایی در نقاط مختلف جهان است. کشورهایی که اصطلاحاٌ متعلق به جنوب جهانی شناخته میشوند میزبان میلیونها سهچرخه موتوری ریکشا هستند (بر اساس گزارش وبسایت Climateworks بیش از 210 میلیون ریکشا فقط در هند وجود دارد). و برای گردشگران و افراد تجاری محلی به طور یکسان استفاده از این وسایل نقلیه برای انواع نیازهای حمل و نقلی رایج است.
در زبان محاورهای، این چرخ دستی ها اغلب به عنوان توک-توک شناخته میشوند که اشارهای نمادین به موتور دوزمانه آنهاست. موتورهای دوزمانه می توانند برای همیشه کار کنند، اما در این فرآیند به شدت به محیطزیست آسیب میزنند. تغییر به ریکشاهای برقی میتواند صنعت حمل و نقلی را ایجاد کند که به آن نوع نیروی بنزینی که به هوا و محیطزیست آسیب زیادی وارد میکند متکی نیست و میتواند هزینههای کار کردن این ماشینهای قابل اتکا را کاهش دهد.
باتریهای برقی همچنین آماده هستند تا عمر سومی را فراتر از استفاده در کاربردهایی مانند ریکشاهای برقی تجربه کنند. «اتحادیه دانشمندان نگران» خاطرنشان کرده است که صاحبان خانهها ممکن است در آوردن این باتریهای بازنشسته به خانه خود به منظور ذخیره انرژی اضافی تولید شده از طریق کلکتورهای خورشیدی یا سایر منابع تجدیدپذیر، به منظور کاهش هزینههای برق کلی ناشی از منابع تغذیه مبتنی بر شبکه، فایدهای ببینند.