ایتنا - رگولاتور رقابت استرالیا فرایند برگزاری دادگاهی علیه فیت بیت را فراهم می کند زیرا مدعی است این شرکت با ادعاهای جعلی یا گمراه کننده درباره گارانتی محصولاتش، مصرف کنندگان را گمراه کرده است.
شکایت از فیتبیت به دلیل گمراه کردن مصرف کنندگان
2 آبان 1401 ساعت 11:35
ایتنا - رگولاتور رقابت استرالیا فرایند برگزاری دادگاهی علیه فیت بیت را فراهم می کند زیرا مدعی است این شرکت با ادعاهای جعلی یا گمراه کننده درباره گارانتی محصولاتش، مصرف کنندگان را گمراه کرده است.
کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا(ACCC) اعلام کرد بین می ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۲ میلادی فیت بیت ادعا می کرد مشتریان نمی توانند در صورت پس دادن کالای معیوب در بازه زمانی ۴۵ روز پس از خرید یا بارگیری، وجه کامل را دریافت کنند. این امر برخلاف قوانین مصرف کننده استرالیا است.
به گزارش ایتنا از مهر، جینا کاس-گات لیب مدیر ACCC در این باره می گوید: تمام مشتریان به طور خودکار از حقوق مصرف کننده بهره می برند که نمی توان آن را استثنا و محدود کرد یا تغییر داد. حقوق گارانتی مصرف کننده علاوه بر هر نوع ضمانت دیگری است که توسط تولید کنندگان ارائه می شود.
این رگولاتور اعلام کرد قانون مصرف کننده استرلیا بازه ۴۵ روزه برای بازپرداخت وجه و همچنین حقوق مصرف کننده در خصوص تعویض کالاهای معیوب را با توجه به آنکه کالای مذکور چه زمان خریده شده، اعمال نمی کند.
علاوه بر آن فیت بیت به مشتریانش اعلام کرده بود آنها به محض دریافت جایگزین یک کالای معیوب، در صورتیکه ضمانتنامه محدود ۲ ساله کالا برای دستگاه اولیه منقضی شده باشد، آنها مجاز به دریافت کالای جایگزین دوم نیستند.
فیت بیت به گوگل تعلق دارد و تاکنون به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده است.
ACCC خواستار جریمه این شرکت شده و مدعی است پرونده علیه آن شامل ۵۸ نمونه از مشتریانی است که هنگام شکایت از دستگاه های معیوب توسط فیت بیت گمراه شده اند.
کد مطلب: 70160
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70160/شکایت-فیت-بیت-دلیل-گمراه-کردن-مصرف-کنندگان