ایتنا - ایلان ماسک، اپل را متهم کرد که تهدید کرده است توییتر را از فروشگاه برنامه اپ استور حذف میکند اما به دلیل آن اشاره نکرد.
انگشت اتهام ایلان ماسک اینبار به سوی اپل
8 آذر 1401 ساعت 9:58
ایتنا - ایلان ماسک، اپل را متهم کرد که تهدید کرده است توییتر را از فروشگاه برنامه اپ استور حذف میکند اما به دلیل آن اشاره نکرد.
مدیرعامل توییتر و تسلا اعلام کرد اپل، توییتر را بر سر درخواستهای نظارت بر محتوا تحت فشار گذاشته است.
به گزارش ایتنا از ایسنا، این اقدام که از سوی اپل تائید نشده است، غیرمعمول نیست زیرا این شرکت همواره مقررات خود را اعمال کرده و پیش از این، اپلیکیشنهایی مانند گب و پارلر را از فروشگاه برنامه خود حذف کرده بود.
اپلیکیشن شبکه اجتماعی پارلر که محبوب محافظهکاران آمریکایی است، پس از این که شیوههای نظارت بر محتوای خود را بهروزرسانی کرد، در سال ۲۰۲۱ به فروشگاه برنامه اپل برگردانده شد.
ماسک که ماه میلادی گذشته، توییتر را در قراردادی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار خرید، در توییتی نوشت: اپل تبلیغات در توییتر را متوقف کرده است. آیا آنها از آزادی بیان در آمریکا متنفرند؟ وی در توییت دیگری، با تگ کردن حساب تیم کوک، مدیرعامل اپل، از او پرسید: اینجا چه خبر است؟
راندال پیکر، استاد دانشکده حقوق دانشگاه شیکاگو در این باره گفت: معلوم نیست این مسئله را چقدر باید جدی گرفت؟
طبق آمار شرکت ارزیابی تبلیغات پتمتیکس، اپل که ارزشمندترین شرکت جهان است، در فاصله ۱۰ تا ۱۶ نوامبر برای تبلیغات در توییتر، ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ دلار هزینه کرد که کمتر از ۲۲۰ هزار و ۸۰۰ دلار در فاصله ۱۶ تا ۲۲ اکتبر بود.
روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک سند داخلی توییتر نوشت: در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲، اپل بزرگترین آگهیدهنده در توییتر بود و ۴۸ میلیون دلار هزینه کرده بود که بیش از چهار درصد کل درآمدش در این مدت بود.
یکی از توییتهای اعتراضی ماسک مربوط به دریافت تعرفه ۳۰ درصدی اپل از طراحان نرم افزار برای خریدهای درون برنامهای بود و اظهارات ماسک نشان داد که مایل است به جای پرداخت کمیسیون، به جنگ اپل برود.
این تعرفه، انتقاد و شکایت از سوی شرکتهایی نظیر اپیک گیمز را به دنبال داشته و به تحقیقات توسط رگولاتورها در سراسر جهان منتهی شده است. این تعرفه میتواند روی تلاش ایلان ماسک برای افزایش درآمد حاصل از خدمات اشتراک در توییتر و جبران افت درآمد تبلیغاتی، اثر بگذارد. شرکتهای بزرگ از جنرال میلز گرفته تا خودروساز لوکس آئودی امریکا، تبلیغات در توییتر را از زمان خریداری شدن این شرکت شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک متوقف کردهاند و ماسک اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرد این شرکت با افت عظیم درآمد روبرو شده است. فروش تبلیغات، حدود ۹۰ درصد از درآمد توییتر است.
بر اساس گزارش رویترز، ایلان ماسک که خود را طرفدار مطلع آزادی بیان میداند و طی چند روز گذشته حسابهای توییتری متعددی از جمله حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را برگردانده است، گروههای کنشگر را عامل این کاهش درآمد میداند.
کد مطلب: 70769
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70769/انگشت-اتهام-ایلان-ماسک-این-بار-سوی-اپل