ایتنا - شرکت مخابرات: ای کاش برخی رسانهها به جای چاپ مطالب تکراری و کلیگوییهای متناقض، حقیقتا به اهمیت توسعه در صنعت مخابرات برای پیشرفت کشور واقف شده و فارغ از نگاه جهتدار، ارائه اطلاعات درست را در سرلوحه کار قرار دهند.
پاسخ شرکت مخابرات به یک گزارش
متاسفانه دستهایی در مقابل توسعه صنعت مخابرات قرار گرفتهاند
26 آذر 1401 ساعت 14:33
ایتنا - شرکت مخابرات: ای کاش برخی رسانهها به جای چاپ مطالب تکراری و کلیگوییهای متناقض، حقیقتا به اهمیت توسعه در صنعت مخابرات برای پیشرفت کشور واقف شده و فارغ از نگاه جهتدار، ارائه اطلاعات درست را در سرلوحه کار قرار دهند.
در پی انتشار مطلبی در ایتنا تحت عنوان "آیا دست مخابرات در جیب مردم است" (به نقل از روزنامه سازندگی) روابط عمومی شرکت مخابرات ایران به گزارش مزبور پاسخ داده و از رسانهها نیز انتقاد نموده است.
همچنین روابط عمومی مخابرات نسخهای از جوابیه مزبور را برای ایتنا نیز ارسال نموده و خواهان انتشار آن شده که جهت روشن شدن اذهان خوانندگان، در ادامه میآید:
پاسخ شرکت مخابرات
هر خط تلفن ثابت دایر، چه استفاده بشود یا نه، هزینه نگهداری بر آن مترتب است و این مبلغ حداقلی با هماندیشیهای مستمر نهادهای مختلف و مسئول، مصوب شده است تا ضمن امکان ادامه استفاده بهینه مردم از زیرساخت تلفن ثابت، بخش مهمی از هزینهها در حوزه تلفن ثابت برای مشتریان رایگان شود.
شرکت مخابرات ایران علیرغم تمام کارشکنیها، توسعه همهجانبه صنعت ارتباطات کشور را در اولویت قرار داده است، متاسفانه دستهایی در کار است که خواسته یا ناخواسته در مقابل حرکت توسعه محور صنعت مخابرات قرار گرفتهاند و ای کاش برخی رسانهها به جای چاپ مطالب تکراری و کلیگوییهای متناقض، حقیقتا به اهمیت توسعه در صنعت مخابرات برای پیشرفت کشور واقف شده و فارغ از نگاه جهتدار، ارائه اطلاعات درست را در سرلوحه کار قرار دهند.
این روزها شرکت مخابرات ایران پای ثابت خبرها و نظرات است، اما نه به خاطر افزایش تعرفه، بلکه به خاطر برخی ناآگاهیها که متاسفانه توسعه صنعت زیرساختی مخابرات را نشانه گرفته است.
بسیار متاسف هستیم که یک روزنامه معتبر و سراسری کشور که از جمله روزنامههای وزین است، چنین مطلب نخنما و بارها پاسخ داده شدهای را با ترکیبی از اطلاعات راست و ناراست، منتشر میکند.
شرکت مخابرات ایران تمام روندهای اطلاعرسانی را در مورد هزینه حداقل نگهداری تلفن ثابت به صورت قانونی و حرفهای، در تمام رسانهها از اولین روز مطرح شدن موضوع تا تصویب مصوبه و ابلاغ آن انجام داده است؛ اما وقتی شخص یا رسانهای این روند را ملاحظه نکرده و خود را به ندیدن بزند، طبیعتا کاری از کسی ساخته نیست. علت دریافت هزینه 20 هزارتومان برای مشترکین در تهران و هزینههای دیگر شهرها، بارها اطلاعرسانی شده است و این هزینه از میانگین حداقل نگهداری خطوط تلفن ثابت بیش از 50 درصد کمتر است.
این مبلغ، پس از یک دهه سرکوب تعرفه، تصویب شده و با روند قانونی کشور و پس از اطلاعرسانیهای مداوم و توضیحات مستمر، از تمام درگاههای خبری و رسانهای به مشتریان به صورت کامل اطلاعرسانی شده است.
باز هم تکرار میکنیم هر خط تلفن ثابت دایر، چه استفاده بشود یا خیر، هزینه نگهداری بر آن مترتب است و این هزینه حداقلی با هماندیشیهای مستمر نهادهای مختلف و مسئول، مصوب شده است تا ضمن امکان ادامه استفاده بهینه مردم از زیرساخت تلفن ثابت، بخش مهمی از هزینه کردها در حوزه تلفن ثابت برای مشتریان رایگان شود.
مصوبه حداقل نگهداری تلفن ثابت هم به نفع مشتریان و هم توسعه همهجانبه صنعت پیشران ارتباطات در کشور است، این مصوبه به نحوی تنظیم شده که علاوه بر کمک به توسعه مخابرات، در سبد خانوار با ارائه انواع بستههای مکالمه رایگان به نفع مشترکین باشد. اجرایی شدن این مصوبه به نفع همه ذینفعان در کوتاه مدت میان مدت است، ضمن اینکه توقف هر گونه تغییر در تعرفه در بیش از 12 سال گذشته موجب ایجاد بسیاری از مشکلات هم برای مخابرات در بخش توسعه و هم برای شرکتهایی که با مخابرات کار میکنند، میشود.
این مصوبه با طی تمام مراحل قانونی و طرح در کمیسیون تنظیم مقررات و شورای رقابت و در انتها ابلاغ توسط ستاد تنظیم بازار و وزارت ارتباطات نهایی شده است و باید توجه داشت که علیرغم تورم چندین صددرصدی در 12 سال اخیر، برای اولین بار مبلغی به عنوان حداقل نگهداری تلفن ثابت آن هم با بستههای رایگان برای مشترکین در نظر گرفته شده است و تعرفه تلفن هیچ گونه افزایش نداشته است.
کد مطلب: 71024
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/71024/پاسخ-شرکت-مخابرات-یک-گزارش