ایتنا - به نظر میرسد که رنگ طلایی جدید برای سازمانها محفوظ باشد- و نه افراد، مانند مشاهیر یا روزنامهنگاران.
از تیک طلایی، خاکستری و آبی توییتر چقدر میدانید؟
28 آذر 1401 ساعت 10:41
ایتنا - به نظر میرسد که رنگ طلایی جدید برای سازمانها محفوظ باشد- و نه افراد، مانند مشاهیر یا روزنامهنگاران.
توییتر، خدمات «آبی» (Blue) خود را دوباره راهاندازی کرده است – و همراه آن مجموعهای از «تیک»ها یا «علائم مشخصه» بالقوه گیجکننده جدید خواهد آمد.
به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، «توییتر بلو» (Twitter Blue) جدید این امکان را به افراد میدهد که هشت دلار بپردازند و [با کسب علامت مشخصه «تیک آبی»] برای حساب خود تاییدیه دریافت کنند. برخلاف تلاشهای قبلی برای راهاندازی این سرویس، به نظر میرسد که توییتر واقعا کاربران را بررسی میکند، و به این ترتیب دیگر نمیتوانند وانمود کنند که حسابهای رسمی افراد دیگریاند.
اما با راهاندازی نسخه جدید «آبی» – و علامتهای مشخصه آبی برای همه – توییتر رنگهای جدیدی از علامتهای مشخصه را نیز راهاندازی میکند؛ ظاهرا برای کسب اطمینان از اینکه از این سیستم سوءاستفاده نخواهد شد.
از این پس، سه رنگ موجود خواهد بود: طلایی، نقرهای و خاکستری، و رنگی که نشان داده میشود، بر وضعیت حساب کاربری استوار خواهد بود.
علامت تایید طلایی، شاید نزدیکترین آنها به معنای سنتی باشد و برای شرکتهای تاییدشده یا حسابهای کاربری تجاری اعمال میشود تا بتوانند با مشتریانی ارتباط برقرار کنند که بتوانند مطمئن باشند صاحب حساب، واقعا همان کسی است که ادعا میکند.
اما مشخصا این علامت مشخصه طلایی، در قیاس با علامت مشخصه آبی که تاکنون اعمال میشد، برای حسابهای کاربری خیلی کمتری به کار گرفته میشود. به نظر میرسد که رنگ طلایی جدید برای سازمانها محفوظ باشد- و نه افراد، مانند مشاهیر یا روزنامهنگاران.
علامت مشخصه خاکستری برای حسابهای دولتی تاییدشده یا اشخاص وابسته به دولتها است. توییتر از مدتها پیش این علامتهای مشخصه آبی را داده است، اما آنها را به روشهای دیگری نیز مشخص کرده است - مانند نشان دادن وابستگیهای دولتی در توییتهای آنها- تا خوانندگان بتوانند هم از قانونی بودن مطلب، و هم از اینکه آن مطلب ممکن است یک پیام دولتی باشد، خبردار شوند.
کد مطلب: 71054
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/71054/تیک-طلایی-خاکستری-آبی-توییتر-چقدر-می-دانید